גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

שמירה על ערך נכס

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

נכס

נכס מקרקעין הוא מוצר בעל ערך כספי גבוה בכל מקום שבו הוא ממוקם ברחבי הארץ או בעולם. תמיד יש הבדלים מהותיים בשווי של כל נכס על פי גודלו ועל פי מיקומו הגיאוגרפי בשכונה, בעיר ובמחוז. אך תמיד מדובר בנתון שמעלה באופן ניכר את היקף ההון העצמי של כל אדם ולכן הוא שומר עליו מכל משמר. זו הסיבה שבעלי נכסים רבים מבצעים מעת לעת שיפוץ מאסיבי בדירה הכולל נושאים אלמנטריים כמו החלפת תשתיות של צנרת אינסטלציה וחשמל, ריצוף, עיצוב מחודש של הבית. בדרך זו הם שומרים ואף מעלים את ערכו של הנכס אם יחליטו למכור אותו.

התנודות העצומות בשווי של כל נכס במרכז הארץ מוביל את בעל הנכס להזמין דוח מפורט של שמאי מקרקעין בתל אביב כדי לקבוע את מחיר המכירה של הנכס. שמאי מקרקעין חי את השוק ולכן הוא יודע היטב כיצד לקבוע את ערכו של כל בית על פי כמה פרמטרים אשר לכל אחד מהם יש משקל רב בקביעת העלות. לכן הוא מכין סקר שכולל מידע רב על נראות הבית, מתי הוא נבנה, מצבו הפיסי, גודלו ועיצובו ובנוסף לכך נתונים על סביבת המגורים והעיר. בסופו של הדוח יפורטו עסקאות דומות או זהות שבוצעו ובאמצעותן אפשר לדעת מהו המחיר ששולם בפועל וזאת על פי הטבלאות שמפרסם משרד האוצר כך שאלו נתוני אמת. לאחר קבלת הדוח המפורט של השמאי, יכול בעל הדירה להציע נכס זה למכירה תוך קביעת המחיר הנדרש ויצירת הקו האדום שממנו הוא לא זז.

שלבי מכירה של נכס

יש בעלי נכסים שמעוניינים למכור נכס עקב הצורך בדירה גדולה יותר כאשר המשפחה מתרחבת, או הצורך בדירה קטנה יותר כאשר הילדים עוזבים את הקן. יש גם מקרים שבהם משפחות מעוניינות לעבור לשכונה חדשה שמוקמת בעיר, או שהן מעדיפות לעזוב את העיר הצפופה כמו לדוגמה תל אביב ולעבור לעיר מרוחקת שיש בה מרחבים ירוקים כמו באזור השרון או צפונה.

לכן הם מציעים את הנכס למכירה ומקווים לקבל את הסכום הגבוה ביותר עבורו לאור מיקומו, גודלו וההשקעה שלהם לאורך השנים בעיצובו.

מכירה באמצעות שירותי תיווך

הדרך הנוחה ביותר למכירת נכס היא באמצעות שירותי תיווך מקצועיים של נציגי מכירות בתחום המקרקעין. בדרך כלל מדובר בנציגים שמתמקצעים בשכונות מסוימות או בערים ספציפיות ולכן הם יכולים לסייע מאד בהליך מהיר של מכירה, כיוון שיש להם רשימות של לקוחות פוטנציאליים שמעוניינים לרכוש דירה באזור מסוים לאור הייחודיות שלו עבורם.

קניה של בית חדש

כאשר תהליך המכירה מסתיים, אפשר להתפנות בשקט להליך של קניית נכס אחר באופציה המועדפת על המשפחות. כאשר יודעים מהו הסכום הכספי שיתקבל עבור הנכס, מה יהיה ערך המיסים שיש לשלם וכמה יש לשלם עבור העלויות הנלוות, קל לקבל החלטות.

אולי יעניין אותך גם!

טיפים חיוניים לבחירת חברת מטבחים

שיפוץ או שיפוץ המטבח שלכם הוא השקעה משמעותית, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה רגשית. זהו מרחב שבו יוצרים זיכרונות, ארוחות משותפות ומשפחות

טיפים פנימיים על השכרת שטחי משרד

למרות שהשכרת שטחי משרדים להשכרה במידטאון – אופיסמארט נראית פשוטה, ניואנסים רבים נעלמים לעתים קרובות מבלי לשים לב עד שאתה עמוק בתהליך הליסינג.