גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

מאגרי תמונות לרכישה: המומלצים ביותר באינטרנט

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

מאגרי תמונות שאתם חייבים להכיר

אם אתם מנסים להקים אתר אינטרנט, לעצב מגזין, לבנות דף בפייסבוק, להרים מצגת או ליצור כל תוכן שיווקי – חשוב שתדעו כי באמצעות שימוש במאגרי תמונות: ניתן ליצור עולם תוכן שלם ואטרקטיבי, בעוד שהתאמת הצילום הנכון עבור התוכן – תהיה משתלמת ונכונה.

בעולם אינטרנטי מתקדם, ישנן לא מעט פעולות שיש לבצע בעת שיווק, פרסום או הפצת מסרים מכל סוג, בעוד שבמאגרי תמונות המיועדים לרכישה והורדה – משמשים חברות, בעלי עסקים, מנהלי ארגונים ושאר גופים ומשווקים.

 אבל מהם אותם מאגרים?

מאגרים אלה ידועים כ "בנק תמונות", בזמן שהם מספקים מגוון תצלומים יפים אשר בוימו ועוצבו על מנת שיקלעו לכמה שיותר נושאים. בכך, בעזרת מאגר תמונות ניתן למצוא תמונות יפות ומעוצבות של נשים, גברים, ילדים, בעלי חיים, מכוניות, מוצרים מסוגים שונים, שלל חפצים, ואפילו איורים! בנקים אלה מכילים מיליוני צילומים שצולמו באופן מקצועי, וכעת מוצעים למכירה, או להורדה בחינם.

מהות אתרים המציעים צילומים שניתן לבחור על פי קטגוריה, גודל וצורך – נקשרת אל הורדה של מגוון צילומים ללא תשלום (או בתשלום), מה שעוזר לשמור על חוק זכויות יוצרים.

כידוע, מי שמשתמש בצילומים שאינו שלו או שלא שילם עליהם: יכול להסתבך בהפרת זכויות יוצרים – מה שעלול להוביל להוצאות גדולות, או לתביעה בבית המשפט. לכן מאגרים בהם צילומים מסוגים שונים: הופכים לפתרון עבור גולשים המבצעים שיווק ופרסום ברשת.

במאגרים אלה ניתן למצוא מגוון רחב של תצלומים, בעוד שכל מאגר מצוין האם ההורדה היא בחינם, או שיש לבצע רכישה. באתרים השונים תוכלו למצוא את העלויות של כל פריט, וזאת במידה ואתם בוחרים תמונה בגודל כזה או אחר.

מי זקוק למאגרים כאלה?

בכל הנוגע לצורך בתמונות אותן ניתן להוריד בחינם או בתשלום, הצורך אינו ממוקד מידי או מחייב, בעוד שישנה פעילות ענפה של גולשים ברשת, בין אם מדובר בילד בן 15 שרוצה להכין הזמנה למסיבה, לבין אם מדובר במנכ"ל של משרד פרסום שזקוק למנוי למאגר כזה או אחר, עבור הגרפיקאים שבמשרד.

בכל מקרה, ניתן לשים לב כי מעצבים, גרפיקאים, אנשי קראייטיב, בוני אתרים, אנשי תוכן ושאר בעלי מקצוע: הם אלה שמשתמשים בתכיפות גבוהה בבנקים ובמאגרים המציעים צילומים מסוגים שונים.

כיצד בוחרים את התמונות הדרושות?

בתחילה יש להכיר כמה מאגרים טובים, ביניהם :

Shutterstock – אחת המאגרים הראשונים שהוקמו ברשת, אשר מספק מגוון רחב ואינסופי של צילומים, בעוד שכל צילום מבויים, נערך ועוצב עבור הלקוח. באתר תוכלו למצוא מגוון נושאים, ביניהם גם איורים, אנימציות ותמונות, תוך שניתן דרך מנוע החיפוש למקד את החיפוש. אתר זה פתוח לכל משתמש, אך הוא דורש תשלום בהתאם לגודל התמונה.

Deposit photos – אתר בו יותר מ50 מיליון צילומים, איורים ושאר אימג'ים המתאימים עבור כל מטרה. במאגר , תוכלו לבחור מוצרים על פי מסלולים, בעוד שהוא מעולה עבור גרפיקאים, בוני אתרים, מעצבים וכל מי שעוסק בעולם העיצוב והתוכן. האתר מציע רכישת מנוי חודשי ושאר מסלולים אטרקטיביים לבעלי עסקים ופרילאנסרים.

Dreamtime – אתר ענק בו מיליוני גולשים שמוצאים את האלמנטים הדרושים עבורם. האתר מציע מסלולים שונים, כמו כזה שמקנה שימוש בתמונות על פי קרדיט שנצבר עבור הגולש, או הורדת תמונות באמצעות נקודות. המאגר מציע הורדת תמונות שאינה בתשלום, אלא על פי שיטות של קרדיט וניקוד.

פליקר – מאגר המקנה תמונות בחינם ותמונות בתשלום, בעוד שניתן להוריד צילומים בחינם, אך יש לתת קרדיט לצלמים. אל האתר נכנסים יותר מ 20 מיליון משתמשים בכל חודש: מה שהופך אותו לאחר מהפופולאריים בתחום.

Stockunlimited – אתר המציע יותר מ 600 אלף תצלומים! בעוד שהוא מקנה תכנית רכישה קצת מפתיעה. האתר מציע למשתמשים חדשים תמונות חופשי לחודש אחד, בעלות של 9 דולרים בלבד. לאחר מכן ניתן לרכוש מנוי לשנה בעלות של 69 דולר, ובמחיר של 139 דולר: ניתן להוריד תמונות ללא הגבלה.

הדרך לבחור את המאגר הנכון

כדי לבחור במאגר הנכון, חשוב בראשית לסקור את המאגרים השונים ולראות מה איכותם של הצילומים, באילו גדלים הם נגישים ומה המחירים באתר. בכך, אם אתם זקוקים לתמונה באופן חד פעמי – מומלץ לבחור מאגר המאפשר הורדה ותשלום נקודתי. אם אתם מעצבים, גרפיקאים או בוני אתרים – כדאי לבחור מנוי משתלם שתואם את הצרכים שלכם. בכל מקרה, מה שאמור להוביל אתכם בעת הבחירה הם: איכות, מחיר ותוצאות.

כאשר אתם בוחרים את התמונות או הצילומים, יש לשים לב לכמה דגשים, כגון:

התאמה – וודאו כי האימג' מתאים לקונספט שלכם ולמסרים שתרצו להעביר. בכך לדוגמא: אם אתם רוצים לבנות אתר או לעצב מגזין העוסק ברפואה משלימה: כדאי לבחור תמונות טבעיות, של מטפלים ומטופלים נינוחים, כמו גם של צמחים ותכשירים שנראים מעולה.

איכות – כפי שהזכרנו, איכות היא חלק בלתי נפרד מהבחירה, בעוד שיש לבחור אתר שמציע פריטי איכות אשר נראים טוב ומתאימים לגודל ולרזולוציה הנדרשת.

מחיר – בצעו השוואת מחירים בין כמה וכמה מאגרים ובחרו את החבילה המשתלמת עבורכם.

ניסיון – אם אתם נמצאים בתחילת הדרך, בחרו בנק תמונות שמציע חודש ניסיון. בכך תוכלו להתנסות באתר ללא תשלום ולהכיר יותר את הדרך לבחור את האלמנט הנכון.

לסיכום, קניית איורים, תמונות, אימג'ים ושאר פריטים: משמשת רבים שרוצים לעצב בצורה נכונה אלמנטים שונים. בכך יש לחפש את המאגר הטוב האיכותי והנגיש ביותר.

אולי יעניין אותך גם!

נדלן מסחרי

נדלן מסחרי – ליווי לאורך כל הדרך

בעוד רבים מהיזמים אשר אינם בקיאים מספיק בתחום הנדל"ן מעדיפים להשקיע את הכסף שלהם בנדל"ן למגורים, הרי שהיזמים המנוסים יותר מבינים את