גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

פתיחת חדשנות: כיצד ייעוץ ארגוני יכול לטפח יצירתיות

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

פיתוח יצירתיות בארגון הוא תהליך מתמשך. זה דורש מאמץ עקבי, מחויבות ותמיכה מנהיגותית. על ידי יישום אסטרטגיות ייעוץ ארגוני לחברות באתר של דקלה אסנפי וטיפוח תרבות יצירתית, ארגונים יכולים לפתוח חדשנות ולהניע הצלחה ארוכת טווח.

פיתוח יצירתיות בארגון, כאמור, הוא תהליך רב פנים הדורש שילוב של אסטרטגיות, פרקטיקות ותרבות תומכת. בעזרת כלים שונים אפשר להצליח בכך. 

מה יכול לעזור לנו לפתח יצירתיות וחדשנות? 

צור תרבות תומכת: בנה תרבות שמעריכה ומעודדת יצירתיות. זה כרוך בהקמת סביבה פתוחה ומכילה שבה רעיונות מתקבלים בברכה וחוגגים. עודדו לקיחת סיכונים, ניסויים ולמידה מכישלון.

הגדירו יעדים ויעדים ברורים: תקשור בצורה ברורה את מטרות הארגון ויעדיו, מתן תחושת כיוון למאמצים יצירתיים. עודדו את העובדים ליישר את הרעיונות היצירתיים שלהם עם יעדים אלו כדי להבטיח שעבודתם תורמת להצלחת הארגון הכוללת.

לטפח שיתוף פעולה: לקדם שיתוף פעולה ועבודת צוות בין עובדים ממחלקות ורמות שונות בארגון. שיתוף פעולה בין תפקודי יכול להוביל לנקודות מבט מגוונות, להצית רעיונות חדשים ופתרונות חדשניים. לספק הזדמנויות לעובדים לחלוק את הידע והניסיון שלהם.

לספק משאבים ותמיכה: ודא שלעובדים יש את המשאבים, הכלים וההכשרה הדרושים כדי לפתח וליישם את הרעיונות היצירתיים שלהם. הצע הזדמנויות לפיתוח מקצועי, סדנאות ותכניות הכשרה כדי לשפר את החשיבה היצירתית וכישורי פתרון בעיות של העובדים.

עודד גיוון והכלה: אמצו גיוון והכלה בתוך הארגון. מחקרים הראו בעקביות שצוותים מגוונים הם חדשניים ויצירתיים יותר. לטפח סביבה מכילה שבה כל הפרטים מרגישים מוערכים, מכובדים ומוסמכים לתרום את נקודות המבט הייחודיות שלהם.

אפשר זמן ליצירתיות: צור זמן ומרחב ייעודיים לעובדים להתמקד בפרויקטים יצירתיים. עודדו אותם לחקור רעיונות חדשים, להשתתף בסיעור מוחות ולעבוד על פרויקטים של תשוקה שמתיישרים עם יעדי הארגון.

תגמל והכר ביצירתיות: הכר ותגמל את התרומות היצירתיות של העובדים. להכיר ולחגוג רעיונות חדשניים, יישומים מוצלחים וחשיבה מחוץ לקופסה. הכרה זו יכולה ללבוש צורה של הכרה ציבורית, תמריצים, קידום מכירות או אחריות נוספת.

למידע נוסף, בקרו באתר של יועצת ארגונית דקלה אסנפי

אולי יעניין אותך גם!