גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

מהי השקעה בקרקע חקלאית?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

למקרה שלא יצא לכם לקרוא עיתון או לצפות בחדשות לאחרונה, הרשו לנו לעדכן אתכם: יוקר המחייה מוסיף לעשות כותרות. כבר שנים שרכישת דירה עבור זוגות צעירים אינה משימה פשוטה, כאשר בשנים האחרונות מעטים אלו שמעזים בכלל לחלום על ארבעה קירות בבעלותם. 

 

ההקדמה הזו ככל הנראה לא מזינה אתכם בתקווה, אך חשוב שתדעו: גם אם אין לכם את היכולת הכלכלית לרכוש דירה, יתכן שתוכלו להשקיע בקרקע חקלאית. מהו יתרונה של השקעה מסוג זה ועל אילו שורות קטנות חשוב להתעכב? שמאי מקרקעין עונה. 

למידע על הערכת שווי משק עזר >>>

מדוע ישראלים שוקלים השקעה בקרקע חקלאית?

בהנחה שכבר שכרתם דירה בחייכם ואולי אפילו התרשמתם מדירות למכירה, אתם כבר יודעים איך זה עובד: אתם מתאמים עם בעל הנכס (או עם מתווך), פותחים בפניכם את הדלת ועושים לכם סיור בדירה. ולמה תוכלו לצפות עם קרקע חקלאית? למגרש חקלאי שלא בנוי עליו דבר. 

 

ברשותכם נעשה פאוזה קטנה לטובת שיעור קצרצר בהשקעה בקרקע חקלאית: למעשה, השקעה בנתיב זה אינה מידית אלא עתידית. ומה זה אומר בפועל? שאתם משקיעים את כספכם באמונה שיום אחד יבנו על הקרקע בניינים למטרות מגורים או מסחר. ולמה שתרצו בכלל להשקיע במשהו שעוד אינכם יכולים לראות בעיניים אתם שואלים? הו, זו שאלה מצוינת. התשובה פשוטה: המחיר האטרקטיבי עד מפתה. הקרקעות משווקות במחירים נמוכים מאד (בטח שבהשוואה למחירי הדירות), כך שזוגות צעירים (ולא רק הם), מוכנים לקחת את הסיכון למען הסיכוי שיום אחד יהיה בבעלותם נכס.

 

ועל איזה סיכון מדובר? תזכורת: אתם משקיעים בקרקע, לא בנכס, כאשר המשמעות היא שבמעמד ההשקעה ייעודה חקלאי. הבנייה עליה מותנית בשינוי ייעוד, כאשר תהליך ההפשרה עלול לקחת זמן – משנים ועד המון שנים.

 

שוקלים להשקיע? לא לפני ייעוץ של שמאי מקרקעין 

נחשפתם לפרסום אטרקטיבי שהצליח ללחוץ לכם על כל הפתורים? קיבלתם הצעה "חד פעמית" שאתם לא יכולים לחשוב אפילו בצחוק לסרב לה? חכו לפני שאתם מלהיטים את ההורים, מספרים לחברים ומגייסים הון. השקעה בקרקע חקלאית ללא ספק מעניקה הזדמנות, אך גם טומנת בתוכה חוסר ודאות ושורות קטנות שיש לקרוא ולהתעכב עליהן. 

לסיכום, השקעה בקרקע חקלאית מצד אחד מקרבת אתכם אל נכס בבעלותכם, אך מצד שני דורשת מכם סבלנות וגם את ההבנה כי ודאות (כלל הנראה) לא תהיה לכם עד להפשרה המיוחלת. 

צרו קשר עם רועי בנאי שמאי מקרקעין >>>

 

אולי יעניין אותך גם!