גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

השקעות פרטיות

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

השקעות

אדם שיש לו הון פרטי ומעוניין לשמור עליו בוחן כמה וכמה אופציות מעניינות כדי לבחור את נתיב ההשקעה המועדף עליו. קו החשיבה הוא לשמור על ערך ההון ואף להגדיל אותו ולכן יש מקרים שבהם הוא משתמש באופציה אחת להשקעות ולעיתים הוא משתמש בכמה אופציות כדי לפזר את הסיכונים. כשמדובר בהון משמעותי נדרש זמן כדי לקבל החלטה על אפשרות זו אחרת. רבים מבעלי ההון מתייעצים עם אנשי מקצוע מובילים כדי לקבל הנחיות, טיפים ועצות בתחום הפיננסי, או בתחומים אחרים.

אחת האפשרויות המעניינות היא השקעה של חלק מהכספים  בקרנות השקעה מדובר בקרנות הון אשר מנהליהן בוחנים השקעות רבות ובסופו של דבר הן משקיעות ממון רב בעסקים שיש סיכוי משמעותי ביותר שהם יצליחו. מדובר בחברות היי טק או בחברות סטארט אפ אשר המציאו תוכנה, יש להם רעיון יוצא דופן שהם מפתחים או קונספטים אחרים אשר יש רמת סבירות גבוהה שהם יצליחו בארץ וגם בעולם. ההשקעה בקרנות האלו עשויה להניב כספים רבים נוספים ולכן זה מסוג השקעות עם חשיבה לטווח הרחוק.

השקעות בשוק ההון

אפשרות נוספת היא להכין תיק של השקעות בשוק ההון. מי שמבין בכך מבצע את עסקאות הרכישה והמכירה בעצמו, אך מי שלא מבין בכך עדיף שיבצע זאת באמצעות יועצים מומחים של חברות השקעות שנמצאים כל הזמן עד היד על הדופק ובהתאם לתנודות היום יומיות בשוק ההון, הם מבצעים את הפעולות המיידיות כדי לשמור על ערכו של ההון ולעשות כל שניתן כדי להעלות את ערכו.

השקעת בחסכונות כספיים

אפשרות נוספת של השקעות, היא להשקיע כספים בתכניות חיסכון שונות. במציאות העכשווית כאשר סוגרים חיסכון בבנק הריבית שמתווספת היא מאד נמוכה. לכן מי שלא רוצה לקחת סיכונים, בוחר באופציה זו. אך יש גם אפשרויות אחרות כמו לדוגמה פוליסת ביטוח שהיא כל כולה תכנית חיסכון. אפשר להשקיע סכום ספציפי בקטגוריה זו וליהנות מעלייה בערך החיסכון וזאת על פי התנודות בשוק ההון.

אפשרות נוספת היא הרחבת הפעילות בקופות גמל אשר יש בהן תנאים טובים מאד לחוסכים ולכן כדאי להשקיע גם בהן סכום כספי מהותי וליהנות מעליית הערך של סך ההשקעה הכספית שבוצעה לאורך זמן.

השקעה בנדל"ן

אפשרות מסקרנת נוספת היא השקעה בנדל"ן. כל אדם שיש לו הון עצמי נכבד יכול לרכוש נכס כמו בית או דירה להשקעה בארץ או בחו"ל. המגמה היא לרכוש מקרקעין באזור שיש בו דרישה לדירות בשכירות כמו בערים תוססות, בסמוך לאוניברסיטה, בשכונות חדשות ועוד. בדרך זו אפשר להשכיר את הנכס לאורך כל השנה וליהנות מהכנסה פאסיבית.

היתרון בשיטה זו הוא שבכל עת כאשר המשקיע זקוק לכסף נזיל הוא יכול למכור את הנכס וליהנות מהתמורה. לאור העלייה המשמעותית בערך הנדל"ן בישראל ובמיוחד בשנים האחרונות, כל משקיע ימכור את הדירה בסכום גבוה בהרבה ממחיר הקנייה שלה.

אולי יעניין אותך גם!