גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

רישיון עסק לקייטרינג – למה חשוב לקבל אותו?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

לא מעט אנשים, צעירים ומבוגרים, בוחרים להקים עסק של שירותי קייטרינג, אשר מספק שירותים למגזר הפרטי והעסקי, שירותים לאירועים באולמות וגני אירועים, מבני מגורים, מוסדות ציבור, בתי עסק ומקומות אחרים. 

ישנם הסברים שונים ומגוונים מדוע רבים בוחרים להקים שירותי קייטרינג בשנים האחרונות, בין היתר זה נובע מהעובדה שתחום הקולינאריה בישראל מאוד השתנה והשתדרג, כמו כן העובדה שתחום האירועים הפך להיות הרבה יותר מגוון וגדול, וקיים ביקוש לשירותי קייטרינג, לא רק באירועים גדולים שנערכים באולמות וגני אירועים, אלא גם באירועים קטנים, ביתיים ואחרים. 

כל מי שמעוניין להקים עסק של שירותי קייטרינג צריך לקחת בחשבון שעליו להוציא רישיון עסק לקייטרינג לשם כך. אי אפשר לפעול באופן חוקי בתחום מבלי להוציא רישיון עסק. זו דרישה של משרד הבריאות שאחראי על כך וכן של גורמים ורשויות אחרות. צריך לציין, כששוכרים שירות קייטרינג לאירוע ספציפי או באופן קבוע, למשל לשירות באולם או גן אירועים, מוסד ציבורי או כל מקום אחר, באופן טבעי בוחנים אם יש לעסק רישיון, אחרת לא מוכנים לעבוד איתו. 

למה יש צורך ברישיון עסק?

ראשית, למנוע מצב בו כל אחד פותח עסק בתחום ומספק שירותי מזון. מדובר בשירות ייחודי, לא שירות סטנדרטי. יש לו השפעה על הבריאות של כולנו ולכן יש צורך לפקח ולבקר אותו. 

שנית, בשביל שיהיה ניתן לבחון את העוסקים בדבר, בין אם זה מבחינה תברואתית ובין אם זה מבחינות אחרות שקשורות לאופי ייצור והגשה. 

שלישית, רישוי עסקים קובע תנאים מאוד ברורים, דרישות ספציפיות שבעל העסק והעובדים בו צריכים לעמוד בהם. הן מבחינה בריאותית, תזונתית, בטיחותית ועוד. 

ארבע, כך מאפשרים ללקוחות לדעת עם מי נכון ומשתלם להם לעבוד.  

אולי יעניין אותך גם!