גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

מטפלים זוגיים – מתי זה יכול לעזור לנו?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

הרבה פעמים זוגות מוצאים את עצמם בסוג של משבר ביחסים, מה שמעלה אצלם את השאלה, האם נכון להמשיך או להיפרד. אף אחד לא שמח ולא שש להיפרד, אך לעיתים זו האופציה הטבעית, הנכונה, כאשר מגלים שאין דרך אחרת, שכל ניסיון לשמר את הקשר נידון לכישלון ושני הצדדים לא נהנים ממנו יותר. 

אך לפני שממהרים להיפרד, יש עוד אופציה אחת שאפשר לנסות והרבה פעמים היא מצליחה לרפא את הקשר, לתקן אותו ולגרום אחד לשנייה להתאהב שוב, מחדש. מדובר באופציה של טיפול זוגי. 

כיום, אפשר למצוא מגוון רחב של מטפלים זוגיים אשר יכולים לעזור לבני זוג להתמודד עם קשיים שונים, בין אם זה קשיים בתקשורת, קשיים ברמת האמון, קשיים בהבנה או בכל דבר אחר שעלול לגרום נזק ונתק בין בני הזוג. 

לפני שנסביר כיצד זה קורה בפועל, חשוב להדגיש, בשביל שזה יקרה יש לפנות אל מטפלים שהם באמת איכותיים, באמת ברמה גבוהה, ושני בני הזוג מוצאים יכולים להרגיש בטוחים איתם. האמון כלפי המטפל והטיפול, הוא חיוני מאוד להצלחתו. 

כיצד מטפלים זוגיים יכולים לעזור

הרעיון של טיפול זוגי הוא לאפשר לשני בני הזוג לדבר אחד עם השני, בצורה פתוחה וחופשית, ולנסות להגיע להבנות, כאשר כל צד נדרש להבין את הצד השני וכמובן להגיע להבנות ביניהם כיצד ייראה הקשר. 

הטיפול כולל דיאלוג פתוח וחופשי, כאשר יחד עם זאת, שני בני הזוג נדרשים גם לעשות שיעורי בית, כלומר, לנסות ולקחת את הכלים שהם קיבלו בטיפול ולהביא אותם לכדי ביטוי בבית, כאשר המטפל / קואצ'ר לא נמצא לידם. כך הם יכולים להתמודד עם סיטואציות שונות בצורה משמעותית ולתרגל זוגיות בריאה יותר. 

חשוב להדגיש לפני סיום, לא משנה עם אילו מטפלים זוגיים עובדים ובאיזו שיטה, בסופו של דבר, זה על בני הזוג. כלומר, הם צריכים לעשות את העבודה הקשה, הם צריכים להיות מוכנים להשקיע ולטפל בקשר ביניהם. רק כך, הם יכולים לקדם אותו, לתקן אותו ולהמשיך לחיות ביחד בצורה הרמונית וטובה, כפי שהם רוצים ומקווים. 

 

אולי יעניין אותך גם!