גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

איך חוק סיעוד בא לידי ביטוי בהתנהלות מול חברות הביטוח?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

הסיבות אשר עשויות להביא אדם לכדי מצב שבו הוא יהיה סיעודי עלולות להיגרם בשל תאונה או בשל מחלה והם מאוד שכיחים בעת זקנה. תוחלת החיים עלתה והעידן המודרני ממשיך להתפתח ומעלה את כלל המבוגרים הסיעודיים ומאריך את המועד אשר מתבקש לסייע בידי האדם הסיעודי. הסכום האלמנטרי עבור מטופל סיעודי נאמד בשיעור של סך כשבעת אלפים ₪ מדי חודש והסכום האלמנטרי במוסד סיעודי בשיעור של כשלושה עשר אלף ₪ מדי חודש, לכן ישנה חשיבות להיערכות מבעוד מועד למקרה בו בן המשפחה שלכם יהפוך סיעודי.

 

איך חוק סיעוד בא לידי ביטוי בהתנהלות מול חברות הביטוח?

  • פוליסה של ביטוח בריאות של קופת חולים – קופת חולים תציע בפניכם פוליסה של ביטוח סיעודי הומוגנית עבור מבוטחים ואפשר להצטרף אליה בכל טווח הגילאים. הפרמיה מדי חודש נקבעת בהתאם לגילכם, והזכות אשר תוענק לכם תיקבע בהתאם לגיל אשר ביצעתם את הביטוח הסיעודי. פוליסה זו תקפה עבור שישים חודש, הווה אומר – אחרי חמש שנים בהן הנכם מבוטחים, תפוג הפוליסה ולא יוענק לכם תשלום. הפוליסה תיתן לכם שיפוי, הווה אומר, סכום אשר נקבע מלכתחילה אשר משתנה בהיבט של גיל הצטרפותכם לביטוח והוא אף שונה מבין מבוטחים המטופלים במוסד או בביתם. השיפוי הוא בטווח של כשלושת אלפים ₪ מדי חודש עבור מי מביכם אשר הצטרף לביטוח בהיותו בן שישים ויותר מזה ומטופל בביתו לבין כעשרת אלפים ₪ מדי חודש עבור מי מבינכם אשר הצטרף לביטוח בטרם הגיעו לגיל ארבעים ותשעה ומטופל במוסד סיעודי.
  • פוליסת ביטוח בריאות פרטית – כל חברת ביטוח מציעה מנעד רב של פוליסת סיעוד, חשוב מאוד לשים לב מה כתוב בפוליסת הביטוח לגבי תביעות סיעוד ביטוח לאומי, חלק מהן נותנות שיפוי עבור כל חייכם במקביל לביטוח של קופת חולים וחלק מהן נותנות שיפוי לכל חייכם לאחר שתחכו תקופה בת שישים חודש, הווה אומר – בגמר תוקפו של הביטוח של קופת החולים. הסכום של הפוליסה נקבע בזמן ההצטרפות שלכם לביטוח והוא תלוי במגדר שלכם, נשים תשלמנה הרבה יותר ובסכום של השיפוי, כאשר תצטרפו אל ביטוח זה כמה שיותר שאתם צעירים, העלות תהיה יותר מועטה עבורכם.

למידע נוסף אודות חוק הסיעוד והתייעצות עם עורך דין מומחה, אתם מוזמנים להכנס לאתר: https://www.siud-law.co.il/.

אולי יעניין אותך גם!