גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

הוראות קבע: כל מה שלא העזתם לשאול

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

כידוע, יש לא מעט כלים ודרכים בעזרתם אנחנו יכולים לבצע תשלומים שונים, בין אם זה לרשויות, בין אם זה לעסקים, ספקים או כל גורם אחר. אחת הדרכים היא הוראת קבע.

מה אתם צריכים לדעת על הוראת קבע?

כשאנחנו מחליטים לרכוש מוצר, שירות או לשלם עבור עבודה שביצעו עבורנו, אז עומדות לרשותנו כמה וכמה אפשרויות. למשל, אנחנו יכולים לשלם באמצעות כרטיס אשראי, אנחנו יכולים לשלם באמצעות מזומן, צ'ק, העברה בנקאית, וכיום אנחנו יכולים לשלם באמצעות אפליקציה.

אחת השיטות הפופולאריות ביותר לתשלום היא דרך הוראת קבע. פעולה שאנחנו יכולים בדרכים שונות, למשל דרך הבנק, דרך כרטיס אשראי, דרך הוראת קבע ICOUNT. מדובר בפעולה מאוד נוחה ופשוטה, אשר יכולה לחסוך לנו לא מעט זמן ולמען האמת היא גם יכולה לחסוך לנו כסף.

לפני שנסביר כיצד מבצעים ומה אנחנו צריכים לדעת על הוראות קבע, חשוב להבהיר, שמדובר בפעולה שאנחנו יכולים לבצע בתנאים ספציפיים. אין טעם שנבצע אותה אם מדובר בתשלום חד פעמי, מן הסתם, מצד שני, אם מדובר על תשלום קבוע, חודשי, אז זו האופציה הטובה ביותר שעומדת לרשותנו ויכולה לחסוך לנו זמן רב.

פעולה קבועה למשך זמן קצוב

הוראת קבע, כפי שאנחנו יכולים להבין זו פעולה שמתבצעת כל חודש בתאריך קבוע, ובו מועבר כסף מחשבון הבנק שלנו או דרך כרטיס אשראי אל האדם לו אנחנו אמורים לשלם. למשל, אם אנחנו נדרשים לבצע תשלום עבור לימודים או תשלום לרשות כזו או אחרת, אז במקום שאנחנו כל חודש נבצע את הפעולה, הרי שאנחנו חותמים על הוראת קבע שמאפשרת לחשבון הבנק שלנו או לכרטיס האשראי, לבצע את העברה בתאריך הנקוב בהסכמתנו.

הפעולה חוסכת לנו זמן והיא גם חוסכת לנו כסף, מאחר ואנחנו לא צריכים לשלם עמלה בכל פעם כשאנחנו מבצעים אותה. יש יתרון נוסף לפעולה כזו, מאחר ואם המחיר משתנה, אנחנו עדיין נשארים עם המחיר שסיכמנו עליו. זה כמובן גם מקל עלינו כלכלית, במקום לשלם הכל בבת אחת, אנחנו משלמים את התשלום פר חודש.

אולי יעניין אותך גם!