גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

כל מה שצריך לדעת על עבירה על חוק איסור הלבנת הון

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

בכל מדינה יש חוקים בעניין התנהלות פיננסית. גם במדינת ישראל יש חוקה הקובעת כיצד להתנהל פיננסית ומה יש לעשות, אילו תשלומי מס יש לשלם וכן הלאה. אך כמו בכל מדינה גם בישראל יש אזרחים אשר בוחרים להתנהל באופן בלתי חוקי. כל פעילות פיננסית אשר הניבה רווחים בלתי חוקיים מוגדרת כהלבנת הון. אך בהגדרה הבסיסית המשמעות של המושג היא פעולה אשר מסירה את החשד מהכסף אשר הרוויחו אותו שלא כחוק.

> קראו מה אומר סגירת תיק בהסדר מותנה

המקור של הביטוי והמשמעות שלו כיום

במקור נטבע המושג בעניין מכירת משקאות חריפים באמריקה בתקופה הידועה בשם "חוק היובש", תקופה בה המסחר הזה היה אסור. אך כיום המושג מבטא כל פעולה אסורה. כמו פעולות מסחר ללא תשלומי מסים, מסחר לא חוקי בסמים וכן הלאה. כל פעולה אשר נעשית שלא כחוק חושפת את הנוגעים בדבר לעמידה לדין בגין העניין הזה. לכן חשוב מאוד כי כל אזרח במדינה ידע מה עליו לעשות וכיצד עליו להתנהל על מנת לא להסתבך עם החוק ולא לבצע עבירות של הלבנת הון.

פרטי החוק – הכנסות ותשלומים

כדי להתנהל כחוק חשוב כי האזרח יכיר את החוקים הרלוונטיים לעניין. יבחר תחומי מסחר מותרים על פי החוק, ישלם את תשלומי המס אותם הוא חייב לשלם, ולא ינסה לבצע פעולות אסורות כדי להרוויח כספים שלא כחוק. דוגמאות רבות למקרים של העלמות מס והלבנת הון ניתן למצוא אצל יזמים בתחום השקעות נדל"ן בחול שם לכל מדינה חוקי מס משלה ולעיתים בגלל זה נמנע שיתוף פעולה עם נותני שירות אשר אינם מדווחים על ההכנסות שלהם כנדרש מהם בחוק בישראל.

לפנות אל עו"ד מתאים

בכל מקרה בו אדם נתבע בגין עבירת הלבנת הון עליו לפנות אל משרד עורך דין מנשה רון אשר ייצג אותו בכל ההליך המשפטי. עו"ד אשר ייצג אותו מול בית המשפט וינהל עבורו את התהליך בצורה מקצועית ונכונה. כאשר המטרה היא להוציא אותו מכל הפרשיה בה הוא נתון בנזקים מינימליים. פעמים ניתן להפחית את העונש ולעיתים להוכיח את חפותו של הנאשם. במקרים כאלו יוכל הנאשם לצאת ללא רבב מהעניין. כמובן שחובה להכניס לתמונה עו"ד מקצועי בתחום הפלילי זה כדי להוביל את המשפט ביעילות מקסימלית.

אולי יעניין אותך גם!