גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

על תהליך כריית ביטקוין

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

אם חשבתם עד היום שהדרך היחידה בה תצליחו לשים את ידכם על ביטקוין היא לקנות אותו במיטב כספכם, כדאי שתדעו שקיימת גם אופציה של כרייה. תשמחו לשמוע שכריית ביטקוין היא לא הליך מסובך אך נדרש מחשב מתאים. כמו כך, כאשר בוחנים כדאיות כלכלית של כריית ביטקוין יש לקחת בחשבון את העלות של החשמל. 

כיצד מתבצע הליך כריית ביטקוין?

בכדי לכרות ביטקוין יש צורך בכוח חישוב רב. מחשבים שכורים ביטקוין מבצעים הליך של אימות עסקאות תוך פתרון חידות מתמטיות. נדרש מאמץ רב מצד המחשב לפתרון החידות המתמטיות ובהתאם הוא מתוגמל במטבע ביטקוין. כריית ביטקוין דורשת מחשב חזק שצורך לא מעט חשמל. על המחשב לעבוד ללא הפסקה מסביב לשעון. 

בכדי להבטיח שאכן תקבלו בסוף הליך הכרייה מטבע ביטקוין עליכם לאמת כמות מספקת של עסקאות ולהוסיף בלוק לשרשרת הבלוקים. יש לאמת עסקאות בשווי של 1 מגה ביט לפחות. אין מדובר בנפח רב. ייתכן ותצליחו להגיע ליעד לאחר אימות של עסקאות בודדות וייתכן ויהיה צורך באימות של כמה אלפי עסקאות. 

הדרישה להוסיף בלוק לשרשרת הבלוקים מתבצעת באמצעות חישוב בעיות מתמטיות מורכבות. למעשה, הבעיה המתמטית אינה נחשבת למסובכת אך פתירתה דורשת ניחושים רבים (רק מחשב יכול לעשות זאת). 

מי זוכה בביטקוין?

כריית ביטקוין דורשת פתרון מהיר של החידות המתמטיות. בעל המחשב הראשון שיצליח לפתור את החידה המתמטית יזכה בביטקוין החדש שנוצר זה עתה. התגמול מתקבל בהתאם לכמות הזמן והאנרגיה שהושקעו בתהליך. כורים מנוסים יודעים שכדאי להשתמש בכוח חישוב חזק בשביל להריץ במהרה את כל האפשרויות, למצוא ראשונים את המספר הנכון ולזכות בביטקוין. כריה היא ללא כל ספק תחום תחרותי. בעבר, כריית ביטקוין התאפשרה עם מחשבים ביתיים, כיום כבר נדרשים מחשבים עוצמתיים יותר.

קראו עוד: https://www.hashikma-rishon.co.il/sports/15217

 

אולי יעניין אותך גם!