גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

העלאת סיווג קבלני

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

כל קבלן שואף להיות רשום בפנקס הקבלנים ולהיות מוכר מהבחינה החוקית. על מנת לזכות ולהיות רשום בפנקס הקבלנים אמור הקבלן לעבוד משך כשנתיים מתוך חמש השנים האחרונות בעבודות בנייה או כל עבוד אחרת הקשורה לענף.

כאשר הקבלן נרשם הוא מסווג לאחת מתוך חמש קבוצות או סוגים אשר אלו קובעים את היקפי העבודה והסכומים אשר אותם יוכל הקבלן לבצע במסגרת תפקידו.

אפשר לשנות את הסיווג?

אז נשאלת השאלה האם לאחר שכבר נקבע הסיווג, האם ישננה דרך לשנות אותה ולהעלות אותה כלפי מעלה? התשובה היא – כן! בהחלט אפשר להשפיע על הסיווג הקבלני ואפשר בהחלט לשנות אותה ולעלות בדרגה, . על מנת שאכן אפשר יהיה לעשות את זה אמור הקבלן לפנות אל רשם הקבלנים ושם להוכיח כי הוא עבד בענפים הרלוונטיים במהלך התקופה האחרונה ובהיקפים הנדרשים. קראו בהרחבה על העלאת סיווג קבלני!

זהירות – ביקורת

חשוב מאוד שכל קבלן יהיה מודע לכך כי ישנה ביקורת אחר ההתנהלות של הקבלן וכי רשם הקבלים רשאי למעשה לבדוק את העבודות של הקבלנים הרשומים על מנת שיוכל לוודא כי הן תואמות את הסוגים ואת הקבוצות אשר שם הם רשומים ולשם הם שייכים. אם קורה ומתגלה אי התאמה כלשהי בהיקף העבודה של הקבלן, הרי שההיקפים הכספיים של העבודות אותם הוא יהיה רשאי לבצע ירדו באופן אוטומטי.

לצורך ביצוע התהליך, חשוב מאוד כי הקבלן יפנה אל הגורמים המתאימים, כמו לדוגמה עו"ד רישום קבלנים, אשר יוכלו להדריך אותו ולנתב אותו לכיוונים הנכונים. יהיה צורך בהצגת ניירת מאוד מדויקת ומפורטת כאשר יש לשים לב כי ניירת רבה מידי או מועטה מידי עשויות לתקוע את כל התהליך. אנחנו יכולים לסייע לכם בכך מתוך ניסיון אישי רב בתחום ובכך להעלות את הסיווג שלכם.

אולי יעניין אותך גם!