גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

שותפות עסקית – מה צריך לדעת ומהן ההשלכות?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

בשנים האחרונות שומעים לא מעט על גישה של יצירת שיתופי פעולה עסקיים למטרת ייעול השימוש במשאבים ומקסום רווחים. ואכן, במקרים רבים שותפות עסקית יכולה לבנות עסק והיא יכולה אף להרוס אותו. אבל מה זה בכלל שותפות עסקית?

הגדרה של שותפות עסקית

שותפות עסקית היא למעשה עסק שנוסד למטרת הפקת רווחים של שותפים אשר פועלים יחדיו, על בסיס הסכם משפטי, אך אשר אינם נחשבים בתור חברה בע"מ.

במסגרת הסכם שותפות מפורטים אחוזי חלוקת הבעלות בין השותפים, וכן מה המעמד של כל אחד מהם, בנוסף על תחומי הסמכות שלו, רמת האחריות שלו, האופן שבו הרווחים מתחלקים בין השותפים וכיוצא באלה.

מה חשוב לדעת לפני שמחליטים על שותפות עסקית

ברוב המקרים בעלי עסקים ויזמים שוקלים את האפשרות של שותפות עסקית מפני שאין להם את המשאבים הכלכליים הנחוצים על מנת להקים או לממן עסק בעצמם, כמו גם מתוך חשש שהם לא יוכלו לשאת באחריות הגדולה לבדם.

אם אתם שוקלים את האפשרות של שותפות עסקית, מומלץ שתערכו את השיקולים שלכם בליווי יועץ עסקי או חברת ייעוץ עסקי, אשר יוכלו לספק לכם נקודת מבט של מתבונן מהצד, אשר יכול לראות דברים שייתכן שנעלמו מעיניכם.

למה כדאי ללכת על שותפות עסקית?

כאמור, שותפות עסקית מעניקה לבעלי עסקים ויזמים מתחילים את ההזדמנות להקים עסק מבלי לשאת בכל האחריות בעצמם, לטוב ולרע. בנוסף, העלות הכספית הנחוצה להקמה, תפעול וניהול השותפות העסקית נמוכה יחסית, מפני שאין צורך לרשום אותה באופן משפטי רשמי ואין חובה לערוך ניהול חשבונות מורכב.

למה לא כדאי ללכת על שותפות עסקית?

היות שהשותפים נושאים באחריות אישית על החובות הכספיים של השותפות, הם חשופים לסיכון משפטי וכלכלי. בנוסף, תמיד יש את הגורם האנושי שחובה לקחת בחשבון, ולזכור שפעמים רבות שותפות עלולה גם להסב יותר נזק מאשר תועלת. 

> למידע מקצועי ופרטים נוספים בקרו באתר https://tachlit.biz!

אולי יעניין אותך גם!