גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

מיסוי על תושב חוזר – איך זה עובד?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

היום ניתן לשמוע על יותר ויותר תושבים חוזרים אשר בוחרים לחזור לחיות בארץ. כדאי לדעת כי ישראלים ששהו תקופה ארוכה בחו"ל, מוגדרים בתור תושבים חוזרים, אשר זכאים לקבל הטבות שונות מהמדינה. כמובן שיש צורך לעמוד בקריטריונים שונים, כגון הצורך לשהות מחוץ למדינה במשך 6 שנים לפחות ולבצע ניתוק תושבות מסודר. כמו כן, כדאי לדעת כי ישראלים אשר שהו בחו"ל במשך 10 שנים, מוגדרים בתור תושבים חוזרים וותיקים. בשני המקרים האלו, ישנן הטבות מס והטבות נוספות שהמדינה מספקת לתושבים, אך יש צורך לעמוד בדרישות מסוימות הקבועות בחוק.

מיסוי על תושב חוזר – מה מעולם לא סיפרו לכם?

קודם כל, חשוב להבין כי אדם ששהה בחו"ל פחות מ-6 שנים, אינו זכאי לקבל שום סוג של הטבת מס. אך מי שהעביר יותר מ- 6 שנים בחו"ל, זכאי לקבל הטבות משמעותיות מהמדינה. עם זאת, מומלץ תמיד להתייעץ עם עורך דין למיסוי בינלאומי שמתמחה בתחום, על מנת להבטיח לעצמכם את ההתנהלות החלקה והיעילה ביותר מול מס הכנסה.

כדאי לדעת למשל, כי תושב חוזר זכאי לקבל 5 שנות פטור ממס הכנסה על הכנסות פאסיביות שמקורן מחוץ לארץ מדובר על הכנסות המגיעות מהשקעות שונות, כגון שכר דירה, תמלוגים וכדומה. מעבר לכך, תושב חוזר זכאי לקבל פטור למשך עשר שנים ממס רווח הון, על מנת לאפשר לו למכור את הנכסים האלו.

לעומת זאת, כאשר מדובר על תושב חוזר וותיק, מדובר על אדם שזכאי לקבל הטבות מס משמעותיות יותר. אדם מסוג זה זכאי לקבל פטור ממס הכנסה של 10 שנים על הכנסות שמקורן מחו"ל, כולל הכנסות אקטיביות והכנסות פאסיביות. פטור זה כולל גם פטור ממס רווח הון ומכל פעילות עסקית שמתבצעת בחו"ל.

> קראו בהרחבה על מיסוי תושב חוזר

 

 

אולי יעניין אותך גם!