גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

רו"ח לעוסק מורשה – למה הם משמשים

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

לרואה חשבון יש תפקיד חשוב בתפעול המעטפת של העיסוק כעוסק מורשה.

פתיחת תיקים ברשויות המס

עם פתיחת העסק, הוא מבצע פתיחה של התיקים הנחוצים ברשויות המס השונות. לנוחות מרבית אפשר לפתוח את התיקים הללו באופן מקוון באמצעות תוכנות on line  הקיימות במשרדיהם של רוב רואי החשבון.

  • פתיחת תיק במס הכנסה על שמו של בעל העסק ואם הוא נשוי, התיק הוא של שני בני הזוג כתא משפחתי.

לאחר פתיחת התיק, יקבע מס הכנסה את גובה המקדמות שיש לשלם ובהתאם לפעילות, רואה החשבון לעוסק מורשה יכול להקטין אותם, או לבטל אותם לחלוטין.

כמו כן מס הכנסה יפיק עבור עסק זה, אישור על ניהול ספרים תקין ואישור על גובה ניכוי המס במקור. בעסקים חדשים ברוב המקרים ייקבע ניכוי מס בשיעור נמוך של אחוזים בודדים. רק לאחר שהעסק יהיה פעיל כמה חודשים ויהיו דיווחים ותשלומים שוטפים, יכול רואה החשבון להגיש בקשה לפטור מניכוי מס במקור.

  • פתיחת תיק במס הכנסה ניכויים אם העוסק מורשה מתכנן להעסיק עובדים מלבדו.
  • פתיחת תיק במע"מ, בהתאם לצפי ההכנסות בשנה הראשונה ולתחום העיסוק ייקבע אם העוסק ידווח כחד חודשי או כדו חודשי.
  • פתיחת תיק במוסד לביטוח לאומי וקביעת גובה התשלום החודשי בהתאם להיקפי הפעילות העסקיים הצפויים.

ליווי פיננסי של העסק

רואה החשבון נמצא בקשר הדוק עם העוסק מורשה כדי להבין איך העסק פועל, מייעץ לו בנושאים שונים כמו הוצאות מוכרות ומעניק לו את ההכוונה, לאור חוסר הידע שלו בעיקר בתחילת הדרך.

הוא מכין עבורו דוחות רווח והפסד רבעוניים או חצי שנתיים כדי לקבל תמונה של הפעילות ולבצע שינויים שונים. בתום השנה הוא מגיש עבורו את הדוח האישי לרשויות.

אולי יעניין אותך גם!