גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

מתי מוציאים צו הריסה ואיך אפשר למנוע אותו?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

לא משנה היכן תבקרו במדינה תוכלו לראות בכל מקום מבנים ובניינים בתהליך שיפוצים או כאלו שנבנים מחדש. אולי לא יצא לכם לחשוב על זה אך לרוב הבניינים האלו יש היתרי בנייה המאפשרים להם לבצע את השיפוצים הללו באישור המדינה והרשות המקומית. אבל מה קורה לאלה שלפתע מקבלים צו הריסה ויש להם כ-72 שעות למנוע אותו בטרם יכניסו אותו לפועל?

 

צו הריסה, מה ההשלכות שלו ואיך אפשר לעצור אותו מלקרות?

במידה וקיבלתם אליכם לידיים צו הריסה, אנחנו מבינים שזה יכול להיות מצב מאוד מלחיץ ולא נעים אך עליכם לפעול כמה שיותר מהר בכדי למנוע את כל העבודה שעד כה ביצעתם בשטח. בכדי לעשות זאת כמה שיותר מהר תרצו להיוועץ עם איש מקצוע המכיר את ההתעסקות אל מול בתי המשפט כאשר זה נוגע לצווי הריסה והיכולת למנוע אותם מלקרות.

חשוב לציין שצו הריסה מיועד אך ורק לאלה שלא פעלו כשורה, לא קיבלו היתר בנייה או לחילופין לא פעלו לפי ההוראות שהיתר הבנייה דורש. במידה ויש לכם את כל המסמכים המאשרים את היתר הבנייה שלכם, לצו ההריסה אין כל השפעה ממשית עליכם אך אין זה אומר שאתם לא צריכים למנוע אותו מלהתרחש באמת.

סיוע מאיש מקצוע יכול להראות ולהוכיח לשופט ולמהנדסים הרלוונטיים כי הבנייה מתרחשת בצורה חוקית, לפי התקנים והתקנות וכי האישורים קיימים. במידה והנימוקים שלכם אמינים ונכונים, ייתן בית המשפט את היתר הבנייה שלכם להמשך הדרך. מניעת צו הריסה יכולה לקחת זמן אך המניעה הראשונית היא לתקופה של כשבועיים בה תוכלו להתכונן ולאגד את כל ההוכחות שלכם.

 

לסיכום,

צו הריסה הוא צו קשה המופעל על ידי הרשות המקומית הרלוונטית והוא פועל בעיקר כנגד אלה שעוסקים בבנייה לא חוקית.

אולי יעניין אותך גם!