גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

כיצד ניתן לטפל באוטיזם?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

אוטיזם הינה הפרעה נירו התפתחותית מורכבת, אשר ניתנת לאבחון בעיקר על ידי תצפיות על התנהגות הילד. היום ניתן לאבחן את ההפרעה בגיל צעיר, החל מהגיל הרך. כאשר הילד אינו מתנהג כמצופה מבני גילו, מתחיל החשש מפני הפרעת תקשורת. יש צורך באבחון מקצועי על מנת לאבחן את ההפרעה, ולאחר מכן יש צורך בתוכנית טיפול מותאמת אישית. אחת השיטות המוכרות והמומלצות ביותר, היא תיקון של תהליכים מטבוליים והשלמה של חוסרים תזונתיים. הטיפול ניתן לאחר בדיקת מעבדה מקיפה, אשר בוחנת את הבעיות המטבוליות של המטופל ומספקת להן פתרונות הולמים.

 

טיפול באוטיזם על ידי תיקון של תהליכים מטבוליים והשלמת חוסרים תזונתיים

חשוב להבין כי באמצעות הבנה של בעיות מטבוליות ומנגנונים שונים של בנייה או פירוק של נירו- טרנזמיטורים, ניתן לשפר את רמת הקוגניציה של הילד ולהעלות את רמת הוורבליות שלו ולטפל באוטיזם. כמו כן, באמצעות תיקון של מנגנונים שונים האחראים על ייצור הניו- טרנזמיטורים, ניתן להפחית בצורה משמעותית את תסמיני האוטיזם החיצוניים, כגון נפנופי ידיים, התנהגות החוזרת על עצמה, התקפי זעם, בעיות שינה, אובססיביות ועוד.

למשל, אחד המאפיינים של אוטיזם הינו אכילה של חומרים שאינם אכילים, כגון חול, נייר וכדומה. בעוד שבעבר היה מדובר על מאפיין של המחלה, היום כבר ידוע כי מדובר לא פעם על הפרעת אכילה הנובעת כתוצאה ממחסור באבץ ובברזל. דוגמה נוספת הינה רגישות יתר לצלילים, אשר נחשבת לאחד המאפיינים הבולטים של הפרעת האוטיזם. למעשה, המקור לתופעה עלול להיות היפראקוזיס, אשר ניתן לאבחון באמצעות בדיקת מעבדה. במידה והילד שלכם סובל מהתופעה, מומלץ לבדוק מחסור בויטמין בי 6, ובמידת הצורך לשלב אותו בתזונה של הילד על מנת לראות שיפור המצב. ישנה גם תרופה לאוטיזם אשר נמצאה אפקטיבית ועוזרת בהמון מקרים שונים.

לסיכום, חשוב לזכור כי ילדים רבים המאובחנים באוטיזם סובלים מתהליכים מטבוליים לקויים. באמצעות בדיקת מעבדה מתקדמת, ניתן לאתר את המנגנונים או את התהליכים הלקויים ולתקן אותם באמצעות שינויים תזונתיים. כתוצאה מכך, ניתן יהיה לראות שיפור משמעותי במאפייני האוטיזם החיצוניים, כגון יכולת וורבלית מתקדמת יותר, יכולת קוגניטיבית גבוהה יותר, הפחתה משמעותית בנפנופי הידיים, הבררנות באוכל וכדומה.

 

לטוויטר של טלי אנגור לחצו כאן.

אולי יעניין אותך גם!