גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

שיעורים פרטיים לגיטרה – טאבים או תווים

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

היום ניתן למצוא יותר ויותר אנשים שמעוניינים ללמוד לנגן על גיטרה. בחלק מהמקרים מדובר על צעירים ובני נוער, ואילו במקרים אחרים מדובר על מבוגרים שמעוניינים להגשים חלום ישן. ההתלבטות היחידה היא, האם ללמוד שיעורים פרטיים לגיטרה באמצעות טאבים או באמצעות תווים? כמובן שרוב הגיטריסטים מנגנים באמצעות טאבים, היות והם הרבה יותר פשוטים להבנה ולזכירה. רק מעטים מהגיטריסטים יודעים לקרוא תווים ולנגן על פיהם, היות ובניגוד לנגינה על פסנתר למשל, הנגינה על גיטרה לפי תווים נחשבת להרבה יותר מסובכת. למשל, התו דומה בפסנתר מקבל ערך מוחלט, לעומת אותו התו בגיטרה, שניתן לנגן אותו במיתרים שונים. לכן מדובר על עניין הרבה יותר מסובך והרבה יותר מורכב. לעומת זאת, כאשר מדובר על טאבים, הכוונה היא פשוט לסמן לגיטריסט היכן ללחוץ. בצורה כזו ניתן ללמוד לנגן בצורה מהירה ופשוטה הרבה יותר.

שיעורים פרטיים לגיטרה – היתרונות והחסרונות של טאבים ותווים 

בעוד שרוב המורים לגיטרה מלמדים את התלמידים שלהם לנגן באמצעות טאבים, על מנת לחסוך מהם את כאב הראש של לנגן עם תווים, ישנם מורים שמתעקשים על לימוד תווים. חשוב להבין כי מורים אלו אינם עושים זאת רק על מנת שיהיה להם חומר רב ללמד את תלמידיהם, דבר שכמובן יגדיל את כמות השיעורים הפרטיים, היות וניתן ללמוד המון גם על נגינה באמצעות טאבים. מלבד החלק הטכני שנלמד יחסית מהר, מורה לגיטרה יכול להעניק לתלמידים המון ערך מוסף באמצעות מתן פידבק, יצירת מסגרת, הגדלת הידע האישי של התלמיד וכדומה. חשוב להכיר את החשיבות של תווים, היות ומדובר למעשה על כתיבה של השפה המוזיקלית. התווים מלמדים אותנו לא רק כיצד לנגן פיזית על הגיטרה, אלא למה בדיוק התכוון המלחין. בעוד הנגינה באמצעות טאבים הינה טכנית לחלוטין, באמצעות תווים ניתן להשאיר המון מקום לאינטרפרטציה של הנגן. בצורה כזו, הנגן יכול ליהנות מתהליך נגינה יותר יצירתי ופחות טכני.

למידע על שיעורים פרטיים באתר לימוד נעים לחצו כאן.

לסיכום, כל מי ששוקל לקחת שיעורים פרטיים לגיטרה שואל את עצמו את השאלה- האם עדיף ללמוד לנגן באמצעות תווים או טאבים. התשובה תלויה כמובן במטרות שלכם.

עוד בנושא לימודים:

https://limudimisrael.co.il/%D7%9E%D7%97%D7%A4%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%94-%D7%A4%D7%A8%D7%98%D7%99-8-%D7%A2%D7%95%D7%91%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%99%D7%A4%D7%AA%D7%99%D7%A2%D7%95-%D7%90%D7%AA%D7%9B%D7%9D

אולי יעניין אותך גם!