גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

סירוס כלבים – על היתרונות הבריאותיים שלו

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

רכשתם כלבלב? אימצתם אותו בגיל קטן? בטח תרצו להעניק לו את החיים הטובים ביותר, אתם בוודאי מאחלים לו שלווה ובריאות איתנה.

השאלה שוודאי תעסיק אתכם היא, האם להעביר את הכלב תהליך של סירוס. חשוב להבין מהם יתרונותיו של תהליך הסירוס, ומדוע יש לבצע אותו.

להלן נציג מספר יתרונות שמבהירים את חשיבותו של תהליך הסירוס:

כלב מסורס יהיה רגוע יותר ופחות אגרסיבי

כלב שאינו מסורס, בדרך כלל יהיה תוקפני ואגרסיבי יותר. הוא מתנהג כמו גבר, שומר על הטריטוריה שלו, ומפגין תוקפנות הן כלפי כלבים אחרים והן כלפי בני אנוש. קורה, והתוקפנות הזו מביאה פגיעה בחיי אדם או בעל חיים, וזה דבר שעשוי בהחלט להיות מסוכן לאלמנט המותקף כמו גם לכלב התוקף.

לעומת זאת, כלב שעבר סירוס בגיל מוקדם, לא יהפוך להיות דומיננטי מאוד, הנטייה שלו לריב עם זכרים אחרים תהיה פחותה.

אז לא כדאי להסתכן, ומומלץ לפנות בהקדם למרפאה וטרינרית שתבצע את הסירוס.

לאחר הסירוס הכלב יהיה נעים יותר, רגוע יותר ותוקפני הרבה פחות.

ערך בריאותי שניתן לכלב באמצעות תהליך הסירוס

כשאתם דואגים לכלב שלכם, ומעבירים אותו בתהליך הסירוס, אתם מעניקים לו ערך בריאותי מוסף: הסיכוי להיווצרות מחלות בבלוטת הערמונית פוחת משמעותית, גם הסיכוי להתפתחות של דלקות באזור האשכים קטן ברמה ניכרת. כמו כן, סירוס כלבים מקטין היתכנות של מקרים של גידולים באזור פי הטבעת.

אז אם הכלב שלכם הגיע לגיל 6 חודשים – גיל בו מגיע הכלב לבגרות המינית – כדאי שתפנו למרפאה וטרינרית שתבצע בכלב את תהליך הסירוס, כך תהיו בטוחים שנתתם לכלב את הטוב ביותר, ועשיתם עבורו צעד שישפר את איכות חייו הן ברמה ההתנהגותית בטווח הזמן הקרוב, והן את מצבו הרפואי והבריאותי לטווח הארוך בכך שאתם מונעים ממנו לחלות במחלות קשות.

הסירוס הוא הליך חד פעמי, וגם אם הוא נראה לכם מלחיץ וגם יקר, חשוב שתזכרו כי בעקבותיו איכות החיים של הכלב תשתפר פלאים, ואתם, בתור הבעלים שלו, תדעו שעשיתם את הדבר הנכון. הן מבחינה רפואית והן מבחינה מצפונית.

מחפשים וטרינר מומלץ באשדוד? אנימל סנטר כל הפרטים בקישור הבא.

אולי יעניין אותך גם!