גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

חוות דעת למס שבח – במה זה כרוך?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

בעל נכס אשר השביח את הנכס וביצע בו פעולות מסוימות אשר מגדילות את ערכו, יצטרך לשלם מס שבח בגין פעולות אלו. במרבית המקרים הדרישה לתשלום תוצג בפניו כאשר הוא יעמוד לפני מכירה של הנכס. כלומר, אדם רכש נכס מסוים בעלות X. הוא השקיע בו, שיפץ, הרחיב וכדומה. לאחר תקופה הוא מוכר את הנכס במחיר Y. ובאותו שלב הוא יידרש לשלם מס שבח על סכום הפער במחירים. היות ומס שבח הוא במקרים רבים סכום משמעותי מאוד, ינסו בעלי הנכסים למצוא דרך לערער על הסכום שהושת עליהם, ולהפחית את תשלום המס.

חוות דעת למס שבח

חוות דעת למס שבח היא למעשה מסמך אותו ממלא עבור בעל הנכס שמאי מקרקעין או יועץ נדל"ן אשר יש לו את הסמכות ואת הרישיון לספק שירותים אלו. כמו כן יש לו הכרה מול הגורמים השונים, וחוות הדעת שלו תהיה קבילה מול רשויות המס. כדי לקבל חוות דעת למס שבח יהיה על הלקוח ליצור קשר עם שמאי מקרקעין אשר הוא מגיע למקום ובודק את הנכס. המטרה היא לקבוע מהו שווי הנכס העכשווי, לאחר ביצוע ההשבחה. פעמים שווי הנכס אכן גבוה משמעותית ממה שהיה כאשר בעליו רכשו אותו, ולעיתים השווי לא השתנה באופן משמעותי.

להיות מלווים עם שמאי מומחה

היות ומס שבח הוא מס משמעותי חשוב מאוד לזכור כי הצעדים שנקטו בהם או לא תבצעו אותם, עשויים להשפיע על סכום המס בו תחויבו. ומדובר על כסף גדול. לכן מקפידים בעלי הנכסים להיות מלווים עם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה. כך הם יכולים להיות בטוחים כי הם עשו כל שלאל ידם כדי להפחית במידת האפשר את מס השבח אשר הוטל עליהם. ואכן במקרים רבים מצליחים בעזרת חוות דעת למס שבח של שמאי מקרקעין מומחה לבטל את המס את לכל הפחות להפחית אותו במידה זו או אחרת. כמובן שההצלחה תלויה בין היתר במבנה ובהשבחה שבוצעה בו, אבל גם בשמאי המקרקעין שמתעסק בנושאי היטל השבחה בחיפה ומבצע את חוות הדעת למס שבח.

אולי יעניין אותך גם!