גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

מהו מסע לקוח

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

מסע לקוח הוא דבר חשוב מאוד, כאשר מעוניינים ליצור מותג חדש, לחדש מותג קיים או לבנות אסטרטגיה שיווקית כלשהי עבור מותג. מסע לקוח בעצם יבחן את מה שקורה כאשר לקוח פוגש במוצר של המותג וילווה אותו עד שהוא מגיע להחלטה לרכוש דווקא את המוצר של המותג הזה ולא באחר. מסע זה יכול להתחיל בחיפוש של הלקוח ברשת מוצרים דומים או זהים או כאשר לקוח פוגש מודעה כלשהי של המוצר, או פוגש את המוצר בשלטי חוצות ועוד.

שלבים במסע לקוח

חשוב מאוד לזהות את השלבים במסע של לקוח, כאשר הוא נפגש עם מוצר או שירות של המותג שלנו. בשלב הראשון הלקוח ילמד את כל מה שצריך אודות המוצר על מנת להתוודע אל יתרונות המוצר. בשלב זה הלקוח יתמקד בעיקר בפרטים הטכניים של המותר ויחפש אנשים המקורבים אליו המכירים את המוצר וניסו אותו בכדי לשמוע מהם. בשלב השני, הלקוח יחפש ברשת מידע נוסף אודות המוצר ויעסוק בתחום השוואת מחירים בין מוצר המותג שמצא חן בעיניו לבין מוצרים אחרים. בשלב השלישי, הלקוח יקבל את ההחלטה אודות המוצר המשתלם ביותר עבורו. כמובן שישנם מסעות ארוכים יותר של לקוחות, הכוללים בהם שלבים נוספים מלבד השלבים שהוזכרו לעיל, אך השלבים שהוזכרו לעיל הם שלבים בסיסיים כמעט בכל מסע של לקוח בדרך לרכישת מוצר של מותג כלשהו

מדוע מסע לקוח הוא דבר חשוב

כל מותג המתיימר להיות מותג נבחר על ידי קהל לקוחות וכמובן מותג ריווחי, דואג לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום מסעות לקוח לצורך ניהול מועדון לקוחות בצורה הטובה ביותר לעסק. אנשי מקצוע מעין אלה, ידעו כיצד להשפיע על תודעת הלקוח בכל שלב ושלב שבו הוא עובר מרגע שהוא פגש את המוצר או השירות של המותג באופן כלשהו ועד שהוא מבצע את הבחירה דווקא במוצר או בשירות של העסק. על אנשי המקצוע לזהות במסע הלקוח את הנקודות שגורמות ללקוח לבחור דווקא במותג אחד על פני אחרים ולעשות את כל מה שניתן על מנת שהבחירה שלו תהיה במותג שלכם. אין ספק שמסע לקוח הוא מסע חשוב מאוד עבור כל חברה, עסק, ארגון ועוד.

אולי יעניין אותך גם!