גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

מחשבון משכנתא משוכלל

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

נטילת משכנתא מהבנק, זה לא דבר פשוט, זה דבר שדורש הרבה מאוד תשומת לב, הרבה מאוד חישובים, על מנת שנוכל לדעת מה אנחנו יכולים לקחת, איזו משכנתא יכולה להתאים לנו, על פי מתהווה כזה או אחר.

לכן, בשביל שנוכל ליטול משכנתא בצורה נכונה וטובה, אנחנו צריכים להשתמש בכלים שונים, אחד מהם הוא מחשבון משכנתא משוכלל. הרעיון הוא, שהמחשבון יאפשר לנו לראות אפשרויות שונות של תשלומים על פי ריביות ועל פי פרמטרים אחרים, כך אנחנו נוכל להחליט מה הכי נכון עבורנו.

למשל, אם אנחנו מקבלים אפשרות למסלול מסוים עם ריבית כזו או אחרת, אז נוכל לחשב בהתאם לסוג המסלול והריבית, כמה נצטרך לשלם מדי חודש ואיזה חלק מהמשכורת זה, כלומר, מה אחוז המשכורת שיילך על החזר המשכנתא.

צריך לומר, התנאים של המשכנתא לא ישתנו מהותית, אלא אם מדובר בריבית משתנה, ואז יהיו פה ושם שינויים. מצד שני, התנאים בחיים שלנו יכולים להשתנות. בין אם זה תנאי משכורת, תנאי מחייה וכדומה. למה זה חשוב? מאחר וכל חישוב שאנחנו נעשה במחשבון משכנתא, יכול להיות נכון לנקודת זמן מסוימת אך הוא לא יכול לנבא מה יקרה בעתיד ומה יהיה מצבנו.

אנחנו נרצה להשתמש במחשבון משכנתא, בעיקר בשביל שנוכל לבחור את המסלול הטוב ביותר ובשביל לקבל אינדיקציה מה יכול להתאים לנו. כך אנחנו יכולים גם במידה מסוימת, להתאים את עצמנו לקראת המצב.

לשם כך אנחנו צריכים לעשות שני דברים. ראשית, להשתמש בכל המידע שאנחנו יכולים ועומד לרשותנו, בשביל שנוכל להפיק תועלת מרבית מהמחשבון וכן מהנתונים שאנחנו מקבלים ממנו.

שנית, יהיה נכון מצדנו להשתמש באנשי מקצוע, יועצים, שידעו לספק לנו גם מידע עדכני וגם ידעו לעזור לנו, להסביר לנו, מה בדיוק עלינו לעשות, כיצד עלינו לנהוג ועוד.

לפני סיום, הבחירה שלנו צריכה להיות רחבה, היא לא צריכה להיות על פי נקודה אחת ספציפית, אלא על פי מספר נקודות שיכולות להשפיע עלינו. כך אנחנו נקבל החלטה מושכלת, כך אנחנו נגיע בסופו של דבר לתוצאה הטובה ביותר עבורנו.

אולי יעניין אותך גם!