גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

איך מטפלים בצ'ק חוזר

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

כל אחד עלול להגיע למצב הלא נעים שבו הוא מפקיד צ'ק, אך מגלה כי הצ'ק חזר והבנק לא מתכוון לכבד אותו. הדבר יכול לקרות לכם אם אתם משכירים דירה ומגלים שהדייר קצת לחוץ בכסף, או אם אתם מוכרים סחורה מסוימת ומקבלים בתמורה צ'ק חסר כיסוי. בשני המקרים מדובר על תחושה לא נעימה במיוחד, היות ואתם מרגישים מרומים. בשלב הזה מומלץ לפנות לעורך דין שמתמחה בתחום של גביית חובות, היות והוא יוכל לספק לכם את הפתרון המלא והיסודי ביותר לצורך גביית הצ'ק הזה. עורך הדין מכיר את כל החוקים והתקנות בנושא, ולכן הוא יודע כיצד להתנהל נכון מול החייב וכיצד להתנהל בצורה האפקטיבית ביותר מול הלשכה להוצאה לפועל. אומנם נכון כי בחלק מהמקרים ניתן לפתוח תיק הוצאה לפועל בצורה עצמאית, אך מומלץ תמיד להיעזר בעורך דין מקצועי שמכיר את התחום ויודע כיצד לפתוח את התיק ללא טרטורים מיותרים וללא כאב ראש.

מה ניתן לעשות כאשר מגלים שהצ'ק שקיבלתם חזר?

קודם כל, הכי חשוב זה לא לוותר! ישנם אנשים שמוכנים לחסוך מעצמם את כל כאב הראש וכל ההתעסקות עם החייב, דבר שמוביל אותם להחלטה השגויה לוותר על הזכויות שלהם. אך למעשה, הדבר הנכון ביותר לעשות, הוא להילחם על מנת לקבל את הכסף שמגיע לכם. מי שאינו מכיר את כל התקנות והחוקים הקשורים לתחום, חייב להיעזר בשירותיו של עורך דין גביית חובות מנוסה ומיומן שיוכל לנהל עבורו את המאבק. עורך הדין ידע לנקוט בכל האמצעים המתאימים, במטרה למנוע מהחייב להבריח כספים ובכך להגדיל את הסיכוי להצליח בתהליך הגבייה.

השלב הראשון כולל הוצאת אזהרה לחייב, אשר מעדכנת אותו כי עומד להיפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל, לכן מומלץ לו בחום לשלם את החוב. ניתן לתת להוצאה לפועל להוציא את האזהרה, אך עדיף לעשות את השלב הזה בצורה עצמאית, תוך ליווי אישי מעורך דין שמתמחה בתחום. זוהי הדרך היעילה והמהירה ביותר להתקדם בתיק הגבייה, היות ויש צורך לחכות 30 יום מרגע הוצאת האזהרה ועד לשלב הבא בתהליך. בשלב הבא מתחילים לעכל נכסים פיננסיים של החייב ומגבילים את יציאתו מהארץ.

אולי יעניין אותך גם!