גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

מי צריך מיסים?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

אחד הדברים המעיקים יותר על אנשים פרטיים ועל בעלי העסקים הם תשלומי המיסים. רובנו לא אוהבים לשלם אותם. אלה הוצאות שאיש אינו רואה, ואנו מנסים לברר שוב ושוב מדוע אנחנו צריכים אותם. אך כדי שהעסק יתפקד באופן חוקי, הוא מוכרח להשתתף בתהליך של מיסוי עסקים. חשוב להבין את עניין תשלומי המיסים לעומק, כדי לדעת על מה אנחנו משלמים בעצם.

מהו מס הכנסה ומדוע אנו צריכים לשלם אותו?

מס הכנסה מוטל על בעלי עסקים כמו גם על אזרחים פרטיים. באמצעות המס הזה המדינה משלמת עבור שירותים ציבוריים שונים, דוגמת חיזוק התשתיות או סלילת כבישים. כאזרחים אנו שותפים לתחזוקת המדינה, ובתמורה לכך הממשלה דואגת לרווחת אזרחיה. לצד מס ההכנסה, העסקים משלמים גם מיסים שונים כמו ביטוח לאומי ומס בריאות.

מדוע יש צורך לשלם מקדמות מס

בנוסף לתשלומי המיסים השונים כמו מס הכנסה או מס בריאות, בעלי עסקים צריכים לשלם לפעמים מקדמות מס. רשויות המס השונות אינן מעוניינות להמתין במשך שנה שלמה עד שיקבלו את הכספים, ולכן הן מטילות על בעלי העסקים מקדמות מס. מקדמות אלה נקבעות בדרך כלל בהתאם לרווחים העתידיים של בעל העסק פר שנה. לעתים צריכים העסקים גם לשלם בעבור ריבית והצמדה.

ולפעמים מקבלים גם החזר מס

רשויות המס לא רק גובות מיסים, אלא לעתים מאפשרות לבעלי עסקים (כמו גם לאנשים פרטיים) לקבל החזר מס. בעלי עסקים יכולים להגיש בקשה להחזר זה ברגע שהם מגישים את הדו"ח השנתי למס ההכנסה. עבור בקשה זו נמצא טופס מיוחד. קיימת רשימה ארוכה של פריטים שעבורם ניתן לקבל החזר מס לעסק:

  • ארנונה וחשמל – הוצאה מוכרת עבור המשרד שעבורה מגיע החזר מס.
  • ועד בית – במקרה שבו העסק מצוי בבית.
  • אינטרנט – היום אין כמעט עסק שאינו משתמש באינטרנט, ועבורו ניתן לקבל החזר.
  • כיבודים – לא על כל סוגי הכיבודים ניתן לקבל החזר מס, ולכן כדאי לברר מראש לפני שקונים חבילת קרמבו ומפנקים את כל העובדים.

רוצים לדעת עוד על מיסוי לעסקים והחזרי מס? רמי ברכה הוא האיש שיכול לענות לכם על כל השאלות.

טלפון: 08-9929982
פקס 077-2072040
רח' הקוממיות 22 קרית גת

אולי יעניין אותך גם!