גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

תרומות – מדוע חשוב לתרום

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

לכל אחד מאיתנו, לפחות מרביתנו, יש רשימה של ארגונים וגופים שאנחנו תורמים עליהם, בין אם זה פעם בשנה ובין אם זה על בסיס חודשי קבוע. הכל תלוי כמובן בהתאם ליכולות הכלכליות שלנו ובהתאם לצרכים של הארגונים שפונים אלינו.

יש מי שפונה אלינו פעם בשנה במטרה שאנחנו נתרום לארגון, יש מי שפונה אלינו במטרה שנעשה הוראת קבע כך שנוכל לתרום מדי חודש, ויש ארגונים שאנחנו מחליטים לפנות אליהם באופן ייזום בשביל לתרום.

לתרומות שלנו יש חשיבות רבה, ולא משנה אם מדובר בתרומה קטנה או גדולה, לא משנה אם מדובר בתרומה חד משמעית או אחרת. החשיבות היא בכך בכוונה ובפעולה. מבחינת הכוונה, הרי עצם זה שאנחנו מוכנים להשקיע מזמננו ומכספנו, זה אומר לא מעט. אם כל אחד יכוון לתרום לארגון כזה או אחר, אין ספק שהארגונים יצליחו לעמוד במטרה שלהם. מבחינת הפעולה, בסופו של דבר, הכל נמדד בשאלה, כמה כסף אנחנו ואחרים תורמים לארגון.

כמו שאנחנו יכולים להבין, יש לא מעט ארגונים שפועלים בזירה הציבורית הרחבה, חלקם מיועדות למטרות מאוד ספציפיות, בין אם מדובר במטרות חברתיות, פוליטיות, תרבותיות, חינוכיות ואחרות, וחלקם פועלים באופן רחב עבור אוכלוסיות מסוימות או בכלל. המטרה של אותם ארגונים היא לספק לציבור או לחלקו את צרכיו, בזמן שהמדינה לא יכולה לעשות זאת מבחינה כלכלית, וצריך לומר, לא פעם היא גם בוחרת להתנער מכך מסיבות כלכליות שונות.

כשאנחנו מקבלים הצעה לתרום לארגון מסוים ולעשות פדיון כפרות, בהנחה כמובן שמטרות הארגון מדברות אלינו והן חשובות לנו, אנחנו צריכים לזכור נקודה משמעותית. אם אנחנו לא נתרום לארגון, יש סיכוי סביר שאיש לא יתרום ולא יהיה לארגון כסף לספק את המטרות שלו.

זה לא עניין של מה בכך. הרבה פעמים, ישנם לא מעט אנשים שתלויים בארגון, ואם תלויים בתרומות שלנו. אם אנחנו לא נתרום, הארגון לא יוכל לספק להם את מה שהם צריכים, ואף אחד אחר לא יעשה זאת. לא משנה אם מדובר במשהו קטן או גדול, תרבותי, חברתי, חינוכי או פוליטי, יש לזה משמעות.

אולי יעניין אותך גם!