גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

ניהול סיכונים – מה זה אומר בעצם?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

תתארו לעצמכם שאתם מקבלים הצעה לבצע השקעה במוצר מסוים. בשלב ראשון ייתכן וזה יקסום לכם, הנה אתם יכולים להשקיע את הכסף שלכם במוצר ולהרוויח מזה לא מעט, אבל אם אתם נכנסים לעובי הקורה ובוחנים היבטים שונים ומגוונים, ייתכן מאד שיתברר לכם שלא כך הדבר. ככל שאתם נכנסים יותר עמוק, אתם מגלים שיש יותר סיכון מסיכוי, ולכן אתם בוחרים לוותר על ההשקעה.

זה בדיוק מה שעושים במסגרת ניהול סיכונים בחברות גדולות, רק בסכומים גדולים יותר ומתוך בנייה של תהליך הרבה יותר מורכב ומפורט, הרעיון הוא פשוט. חברה מחליטה להשקיע במוצר, שירות או בכל דבר אחר, מחלקת ניהול סיכונים שיושבת בתוך החברה או כזו שיושבת בתוך משרד רואי חשבון או משרד ייעוץ חיצוני לחברה, בוחן את המשמעויות של ההשקעה ואילו סיכונים יש בכך. בסוף תהליך הבדיקה, הם מגישים דוח שקובע האם הסיכון משתלם או לא.

צריך שיהיה ברור, יש היבטים שונים לשאלה זו. אפשר לבחון את השאלה בהיבט כלכלי נטו, בין אם זה לטווח הקצר ובין אם זה לטווח הארוך, אך מעבר לכך יש השלכות נוספות, בין אם זה השלכות שיווקיות, תדמיתיות, השלכות על כל הנושא של גיוס כוח עבודה, הפניית משאבים, שינוי צרכים ועוד.

אם במובן אישי אנחנו בוחנים את השאלה, בדרך כלל, על פי משתנים של זמן וכסף, הרי שחברה עסקית לוקחת בחשבון הרבה יותר משאבים, מתוך הנחה שהרבה דברים יכולים להשפיע על תהליך ההחלטה. לא רק פרט אחר.

ניהול סיכונים הוא חלק מאוד חשוב בעבודה של כל בית עסק, מאחר והוא הכלי של כל חברה להבין כיצד היא אמורה ויכולה להתנהל, מה המגבלות שלה, מה צריכות להיות המטרות שלה וכמובן כיצד להשקיע את הכסף שיש לה.

כאשר חברה שמתמחה בניהול סיכונים בוחנת את הנושא לעומק, היא בוחנת, באופן טבעי, כיצד התהליך ישפיע על החברה לטווח ארוך והאם זה משתלם. מן הסתם, יש פה אלמנט של חיזוי ולא וודאות, אך על זה יתבסס תהליך קבלת החלטות בסופו של דבר.

אולי יעניין אותך גם!