גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

הפעילות המדינית הענפה של אורי לופוליאנסקי

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

על פניו, כאשר הוא מזכירים את שמו של אורי לופוליאנסקי, בדרך כלל לצד שמו, נהוג לדבר על פעילותו בארגון יד שרה. בצדק, שכן זה הארגון שהוא ייסד, זה הארגון בו הוא היה פעיל במשך זמן רב, בשמו הוא זכה במגוון רחב של פרסים, ואיתו הוא מזוהה יותר מכל.

אך כידוע, אורי לופוליאנסקי שימש לא רק במגוון תפקידים בארגון יד שרה אלא הוא שימש גם כראש עיריית ירושלים ולפני כן, הוא שימש גם בלא מעט תפקידים במועצת העיר לפני כן. מכאן אנחנו יכולים להבין, שמדובר במי שבמהלך חייו כנציג ציבור, היתה לו פעילות מדינית מאוד ענפה. נכון שאנחנו לא תמיד חושבים על זה, ולא תמיד בוחנים זאת, אך אין ספק שמדובר באדם שביצע לא מעט דברים שתרמו לתושבי ירושלים למועצת העיר עצמה.

בין אם זה דרך קשרים שהוא יצר עם מנהיגים ומנהיגות ברחבי העולם, בין אם זה דרך תקשורת ישירה עם מחוקקים במקומות שונים בעולם, כלי תקשורת וגופים אחרים בעלי השפעה כזו או אחרת. לכך יש להוסיף את העובדה שהוא פעל רבות מול ממשלת ישראל ומחוקקים בכנסת במטרה להביא גם תקציבים לעיר וכן בשביל להשפיע בדרכים אחרות לטובת תושבי העיר.

כפי שאנחנו יודעים, ירושלים זו לא עוד עיר. מדובר בעיר בעלת משמעות לאומית רחבה ומעבר לכך, בעלת משמעות בינלאומית רחבה. הן בגלל היותה עיר שלושת הדתות, הן בגלל האוכלוסייה הייחודית שיש בעיר וכמובן בגלל שאלות פוליטיות, מדיניות שונות. לכן מי שנבחר לראש עיריית ירושלים, הוא לא רק ראש עיר, הוא הרבה מעבר לכך, יש הסבורים שמדובר בעיר הכי קשה לניהול ולא פעם הסמכויות והכוח שיש לראש עיריית ירושלים, אינם נופלים מאלה של שר בממשלה.

בסיכומו של דבר, דרך עבודתו של אורי לופוליאנסקי במועצת העיר ודרך עבודתו כראש עיר, אנחנו יכולים לראות את פעילותו המדינית הענפה ואת שירותיו הרבים לטובת כלל הציבור שחי בעיר. יש דברים שאפשר לראות מיד ויש דברים שאפשר לראות אחרי זמן מה באמצעות שינוי איטי ומדורג.

אולי יעניין אותך גם!