איך לנסח מכתב סיום עבודה בהסכמה בקלות

איך לנסח מכתב סיום עבודה בהסכמה בצורה הטובה ביותר?

אז החלטתם שזה הזמן להיפרד מהעבודה שלכם. אולי קיבלתם הצעה מפתה ממעסיק אחר, אולי החלטתם להקים עסק עצמאי או אולי פשוט סיימתם את המסלול שנראה לכם לגמרי מעניין. בכל מקרה, יש דבר אחד חשוב: הניסוח של מכתב הסיום שלכם. זה לא רק פרוצדורה – זהו מסמך שיכול לפתח ייחודיות בבניית הקשרים להמשך הדרך.

מה זה מכתב סיום עבודה בהסכמה ואיך הוא יכול לעזור לך?

מכתב סיום עבודה בהסכמה הוא יותר מעוד מכשול ביורוקרטי – הוא כלי חזק שבאפשרותך להשתמש בו כדי להבטיח שלא תעזוב את המשרד עם דלתות סגורות. זהו מסמך שמתאר בצורה ברורה ונחמדה את הסיבות לעזיבתך, הוא מהווה הודעה רשמית למעסיק ובנוסף הוא יכול לשמש אותך בעתיד כמלבוש להמלצות או כתובת חוזית.

למה זה כל כך חשוב?

  • שימור קשרים: גם אם אתה עוזב את מקום העבודה, אתה בונה קשרים לעתיד.
  • וריאציה על סיום: חיים מלאים הפתעות, ולא כדאי לסגור את הדלתות באופן חד צדדי.
  • התנהלות מקצועית: מכתב כזה מראה על כנים, מקצועיות והבנה של תהליכים עבודה.

איך לכתוב את המכתב שלך? 5 טיפים כדי לא לפספס את המטרה!

1. תגיד תודה!

לא משנה איך הייתה החווייה שלך בעבודה, הדרך הנכונה ביותר לסיים היא להביע תודה. זה שהמעסיק נתן לך הזדמנות הוא כבר מספיק בסיס לדעתך, אז אל תהסס להחמיא על הזמן שעבר וכמה המפגשים השפיעו עליך.

2. היה ברור והגון

נסח את הסיבות לעזיבתך בצורה ברורה והוגנת. אולי תתאר נשמתך העולה, אבל הכוונה כאן היא לכתוב בנעימות על התהלוכות שהובילו להחלטה שלך.

3. אל תשכח את ההסכמות

אם יש לך הסכמות נוספות עם המעסיק – כמו תאריך סיום או שאלה אחרת – חשוב להזכיר את זה במכתב.

4. הווה אופטימי לע未来ה

פתיחת דלתות בעתיד היא תמיד מטרה טובה. גם אם הפרידה לא הייתה אידיאלית, ציין כמה אתה מקווה להמשך הקשרים ואולי פעם להיפגש.

5. עשה סיכום מקצועי

סיים את המכתב שלך בבהירות ובמקצועיות, כך שמעסיקך יזכור אותך לטובה.

שאלות שכדאי להתחשב בהן לפני כתיבת המכתב

  • מה הסיבה שאתה עוזב? האם היא חיובית או שלילית?
  • כמה זמן אתה מתכוון להודיע מראש? תן להם זמן להתארגן!
  • אילו קשרים אתה רוצה לשמור? האם יש אנשים שאתה רוצה להודות להם באופן אישי?

מה לעשות ואיך לנסח את המכתב?

מכירים את הסצנה הזאת ממשהו סרט? מישהו עמוק בנאום Farewell? נכון, זה ברוב הפעמים נראה קל יותר, אבל כאן בכינו לדבר על המציאות. אז מה עושים?

ראשית, כדאי להתחיל בברכות, ואחר כך להעשיר את הפסקה הראשונה עם מה שהקשית מאז. הודות למקום העבודה על כל ההזדמנויות והניסיון והקשרים שנוצרו.

במידה ולא נעים לכם בהתחלה, פשוט כתבו את המכתב והניחו אותו ביו₱ה לייעוץ.

תמצגו את המכתב שלכם למינימום: דוגמא למכתב סיום עבודה בהסכמה

הנה דוגמה למכתב שאפשר להיעזר בו:

[תאריך]
[שם המעסיק]
[שם החברה]
[כתובת החברה]

שלום [שם המעסיק],

אני רוצה להודיע על סיום העבודה שלי בחברה, ולאור זאת אני מרגיש צורך להודות על התקופה שנעשתה כאן. הניסיון בשנים האחרונות, התנאים ומערכת הקשרים שיצרתי היו משמעותיים עבורי.

אך לאחר מחשבה רבה החלטתי להמשיך הלאה ולחפש אתגרים חדשים. תאריך סיום העבודה שלי יהיה [תאריך סיום].

אני מאחל לכל הצוות המון הצלחות בעתיד ומקווה להמשיך לקיים קשרים לאור הדרך.

בברכה,
[שמך]

מה עושים אחרי ששלחתם את המכתב?

אז אחרי ששלחתם את המכתב, אתם יכולים להפסיק לחשוב עליו. זהו מסמך שהושלם, ועכשיו אתם יכולים להתמקד בצעדיכם הבאים. אולי אם תרצו לשפר אותו, אך גם אם תחליטו להשאיר אותו כפי שהוא – השרות או המעסיקים הפוטנציאליים יעריכו את המקצועיות שלכם.

סיכום – הזמן לחשוב על העתיד!

תהליך הפרידה הוא לא תמיד נעים. אולם, אם תנסו להפוך את זה לחוויה חיובית בעזרת מכתב סיום העבודה בהסכמה, אתם בוודאי תצליחו.

ומסע של עשרות שנים של ניסיונות וכישלונות בארץ הקשה, לא ייפסק כאן. בעבודה הקרובה תבררו גם את עצמכם בעבודת מה שנכון והכנות יעשו בוודאות הבדל!

כתוב/כתבי תגובה