גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

השתלת קרנית, למי ומתי היא מיועדת

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

השתלת קרנית היא הליך כירורגי המחליף את הקרנית הפגועה או החולה בקרנית בריאה. הוא משמש לשיקום הראייה ולשיפור איכות החיים של אלו שאיבדו את הראייה עקב מחלות קרנית, פציעות או זיהומים. ההליך כולל הוצאת הרקמה הפגועה מהעין והחלפתה ברקמת תורם. הניתוח בטוח יחסית ובעל אחוזי הצלחה גבוהים, אך קיימים בו גם סיכונים מסוימים. . סוג הניתוח מבוצע בדרך כלל באמצעות הרדמה כללית בבית חולים או במסגרת חוץ, כאשר ההחלמה נמשכת בדרך כלל בין שבוע לשבועיים. רקמת התורם יכולה להיות מהמת או מאדם חי. ההחלמה עשויה להימשך עד 8 שבועות, תלוי באיזה שתל נעשה שימוש.

מהם סיכויי ההצלחה של הניתוח?

השתלת קרנית היא הליך כירורגי שבו קרנית פגומה או חולה מוחלפת בקרנית בריאה מתורם. הליך זה יכול לשקם את הראייה ולעזור לסובלים ממחלות או פציעות בקרנית. זהו הליך חשוב הדורש שיקול דעת מדוקדק של הסיכונים והיתרונות לפני שתמשיך. שיעור ההצלחה של הניתוח תלוי בגורמים שונים כולל מיומנות המנתח, בריאות המטופל וסוג רקמת התורם המשמשת להשתלה. השתלת קרנית נחשבת לאחד מניתוחי העין המוצלחים ביותר. מחקר משנת 2006 מצא כי עד 80% מהמטופלים שעוברים הליך זה רואים ראייה משוחזרת לאחר הניתוח, אם כי חשוב לציין שזה משתנה לפי אזור ומנתח. שיעור ההצלחה של השתלת קרנית תלוי במספר גורמים בהתאם לבריאות המטופל וגודלו. לדוגמה, במחקר משנת 2005, ל-11% מהאנשים היו תוצאות מוצלחות ללא סיבוכים במשך תקופה של יותר מחמש שנים לאחר שעברו השתלת קרנית.

לסיכום; השתלת קרנית מלאכותית היא הליך הכולל החלפת קרנית חולה או פגומה בקרנית בריאה מתורם. זהו טיפול יעיל ובטוח למספר מצבים כגון צלקות בקרנית, ניוון בקרנית וקרטוקונוס. ההליך בדרך כלל מצליח להחזיר את הראייה למטופל לאחר תקופת הריפוי. שיעור ההצלחה של ההשתלה תלוי בגורמים שונים כגון איכות רקמת התורם, טיפול לאחר הניתוח ובריאותו הכללית של המטופל.

אולי יעניין אותך גם!

בחינת ההטבות של מזגני Multi Inverter ו-VRF

בתחום בקרת האקלים המודרנית, האבולוציה של טכנולוגיית מיזוג האוויר הייתה לא פחות ממדהימה. בין החידושים הבולטים ניתן למנות את מערכות ה-Multi Inverter

תובנות מומחים: יסודות ניקוי ספות

ניקוי ספות הוא היבט שלעתים קרובות מזלזלים בו בתחזוקה ביתית שיכול להשפיע באופן משמעותי על הניקיון והנוחות הכללית של חלל המגורים שלך.