גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

מה נחשב כהרעה בתנאי עבודה?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

הרעה בתנאי עבודה – תנאי העבודה עלולים להתדרדר בדרכים רבות. לדוגמה, עשויה להיות הרעה בשעות העבודה או השכר.

כעת נסביר מה בדיוק נחשב בתור הרעת תנאי עבודה מוחשית ומה עושים עם זה. 

הרעה בתנאי שכר

הדרך הנפוצה ביותר למדוד הרעה בתנאי העבודה היא על ידי הסתכלות על השכר הממוצע עבור עיסוק נתון. זה נעשה לעתים קרובות על ידי הסתכלות על השכר החציוני עבור עיסוק ולאחר מכן השוואתו לשכר הממוצע עבור אותו מקצוע. ההרעה בתנאי העבודה יכולה להיגרם ממספר גורמים. זה כולל לא רק נושאים הקשורים לעבודה כמו שכר או הטבות אלא גם נושאים סביבתיים כמו חשיפה לחומרים רעילים או איכות אוויר ירודה.

תנאי עבודה לא תקינים 

תנאי העבודה יכולים להיחשב כהרעה במקום העבודה כאשר בריאותו ובטיחותו של העובד נפגעים. ישנם מספר גורמים שתורמים לכך, ביניהם שעות העבודה, התשלום, מספר שעות העבודה ואפילו הסביבה הפיזית. כלומר ישנם מספר גורמים שתורמים להרעה זו בתנאי העבודה. אלה כוללים לא רק נושאים הקשורים לעבודה כמו שכר או הטבות אלא גם נושאים סביבתיים כמו חשיפה לחומרים רעילים או איכות אוויר ירודה. להידרדרות זו יכולה להיות השפעה שלילית על בריאותם ורווחתם של העובדים וכן על יכולתם ליהנות מהחיים מחוץ לעבודה.

לכל עבודה יש את מערך היתרונות והחסרונות שלה. אחד הדברים שיכולים לקרות כשעבודה הופכת לתובענית מדי היא שהיא עלולה לגרום להרעה בתנאי העבודה. לדוגמה, אם חברה משנה את שעות העבודה שלה או שסביבת העבודה הופכת קדחתנית מדי, אז העובדים עלולים להתחיל להרגיש לחוצים ושחופים. ההרעה בתנאי העבודה נגרמת גם מעלייה בעומס העבודה או עלייה במספר העובדים בפרויקט.

עוד דוגמאות להרעה בתנאי העבודה הן:

  1. פציעות במקום עבודה
  2. הטרדה במקום העבודה
  3. אפליה במקום העבודה
  4. אלימות במקום העבודה

אפשר להתמודד על ידי פניה למעסיק ואם צריך, פניה אל עורך דין לענייני עבודה.

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא