גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

גיוס כספים למיזם – כמה כסף מספיק להקים מיזמים?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

נניח שאתה רוצה להתחיל מיזם חדש אבל אתה לא יודע כמה כסף אתה צריך כדי להתחיל אותו. מהו סכום הכסף המינימלי שצריך לגייס? כמה כסף אנחנו צריכים לגייס?

עלות ניהול העסק:

עלות ניהול העסק הולכת וגוברת. זה נובע בעיקר מהעובדה שאנחנו חיים בעולם דיגיטלי. בעולם הדיגיטלי הזה, קשה יותר ויותר לאנשים לנהל את כספם. אחת הסיבות העיקריות לכך היא שאיננו מסוגלים לשלוט בהוצאות שלנו על אפליקציות ודברים אחרים. הסיבה הנוספת היא שלאנשים אין מספיק זמן להקדיש לניהול כספם כראוי. על ידי שימוש במערכת מתקדמת, קל הרבה יותר לאנשים לנהל את הכספים שלהם טוב יותר מאי פעם. 

שווה לקרוא: איך לחפש משקיעים?

מה חשוב לעשות כדי לגייס כספים למיזם?

על מנת לגייס כספים למיזם, חשוב שתהיה הבנה ברורה של היקף העבודה ורמת הסיכון הכרוכה בכך. לדוגמה, אם אתה הולך להקים חברה שמוכרת תוכנה, אז אתה צריך לדעת אם השוק גדול מספיק בשבילך. אם אתה מתכנן להקים חברת סטארטאפ, אז גודל שוק היעד הוא קריטי יותר. יזם צריך גם להיות מסוגל לענות על שאלות כגון: מה השוק של המוצר שלי? האם קיים סיכון ברכישה או בנייה של שוק חדש למוצר שלי? כמה מהעבודה נדרשת כדי להפוך אותו לרווחי? מהו משך הזמן הצפוי של הפרויקט וכמה זמן ייקח עד שאוכל להתחיל להרוויח ממנו כסף? (כריית מידע) אם אתה לא יודע את התשובות האלה, אז אתה לא צריך להמשיך עם הפרויקט שלך. משקיעים בדרך כלל מסתכלים על הערכות של כסף שזורם כדי להתחיל את דעתם אם לסטארט-אפ הזה יש פוטנציאל או לא. אם התחזיות מדויקות, סביר להניח שהמשקיעים יהיו מוכנים להשקיע בכל סכום שהם נדרש ביתר ודאות. אם התחזיות אינן מדויקות, אז הם בכלל לא יהיו מוכנים להשקיע בסטארט-אפ כזה. 

לעתים קרובות משקיעים ייקחו את התחזיות שלך עם גרגר מלח וישתמשו בהן כמדריך לכמה כסף אתה יכול להרוויח מרעיון המוצר שלך. עליך להימנע מהסתמכות רבה מדי על כל תחזית אחת כדי לקבוע אם להשקיע או לא להשקיע בסטארט-אפ הזה או להתרחב אליו בדרך אחרת. עם זאת, משקיעים משתמשים לעתים קרובות בתחזיות מכיוון שהניסיון שלהם הוא שסטארט-אפים שאין להם תחזיות מדויקות כמעט אף פעם לא מצליחים להצליח בטווח הארוך.

לטיפים נוספים: https://startplan.net/

 

אולי יעניין אותך גם!