גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

האם זה משתלם לרכוש רכב חשמלי בישראל?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

רכב חשמלי

כל אדם שמעוניין לרכוש רכב חדש במקום הרכב הקיים, מתלבט בין אפשרויות רבות. אפשר לרכוש רכב נורמטיבי הפועל באמצעות בנזין אשר מיוצר על ידי מפעלים של יצרני רכב מובילים במדינות שונות ברחבי העולם. בשנים האחרונות יש גם אפשרויות נוספות כמו רכב היברידי וגם רכב חשמלי. העובדה שיש כמות גדולה מאד של רכבים חשמליים אשר נעים בכבישי ישראל לאחרונה, מדרבנת נהגים רבים להעדיף רכב חשמלי על פני האופציות האחרות. אומנם העלות של רכב זה היא יקרה, אך כאשר מבצעים תחשיב מדויק לשנים הקרובות שבהן הנהג יחזיק רכז זה, מסתבר שמדובר בעסקה כלכלית שהיא כדאית ביותר.

כאשר קונים רכב חשמלי נהנים מהעובדה שיש עלויות נמוכות יחסית בנושא תחזוקת הרכב, וזאת לאור המבנה הייחודי של רכב חשמלי. בנוסף לכך רכב זה מפחית משמעותית את זיהום האוויר ולכן רכישה של רכב מסוג זה משפרת משמעותית את השמירה על איכות הסביבה. מעבר לעלות קניית הרכב, יש להביא בחשבון שיש גם עלויות של הקמת עמדת טעינה. לגבי נושא ספציפי זה מומלץ להתייעץ עם אלמוג מ EV Energy כיוון שיש לו ניסון רב שנים בתחום זה. הוא מלווה את כל מה שקשור בציוד עבור רכב חשמלי כבר מהגעת המכוניות הראשונות מסוג זה לישראל. הוא מעניק לכל לקוח את ההסברים המפורטים, היתרונות וגם החסרונות וכך קל ללקוח לקבל החלטות אקוטיות.

תחשיב לקניית רכב חשמלי

הדרך הנכונה לביצוע תחשיב כלכלי היא לרכז את העלויות העכשוויות בתחזוקת הרכב הנוכחי. כמה עולה לאורך השנה תחזוקת הרכב שכוללת את הביקור במוסכים, רכישת ציוד, רכישת דלק, ביטוח, טסט שנתי ועוד. מצד שני אפשר לחשב מה יהיו העלויות השוטפות של תחזוקת רכב חשמלי. בכל תחשיב אפשר לראות באופן ברור ביותר שמרגע שעוברים לאופציה של רכב חשמלי, העלויות השוטפות יורדות באופן מהותי.

לכן אף על פי שהעלות הראשונית היא גבוהה, בתחשיב הכולל מדובר בכדאיות כלכלית ללא ספק.

הקמת עמדת טעינה

כל בעל רכב חשמלי נדרש להתקין עמדת טעינה בסמוך לביתו כדי שהוא יוכל לטעון את הרכב בכל עת. זוהי נוחות מקסימלית במקום לבצע פעולה זו במקומות ציבוריים או בתחנות דלק. העלות של הקמת עמדת טעינה אינה גבוהה בדרך כלל והיא משתנה בהתאם לצורך, למיקומו של לוח החשמל, להספק שלו ולשטח שנותב למטרה זו.

לוח חשמל תלת פאזי

בעמדת טעינה העדיפות היא לשימוש באספקת חשמל באמצעות חשמל תלת פאזי כיוון שההספק החד פאזי אינו נוח לשימוש כאשר יש אספקת חשמל ביתית שוטפת וגם חשמל לטעינה של הרכב החשמלי. שילוב זה עלול ליצור הפסקות חשמל ולשבש את חיי היום יום של הדיירים.

לכן ההעדפה במקרים רבים היא להזמין מחברת חשמל הגדלה מחד פאזי לתלת פאזי וכך נהנים כולם מאורח חיים נוח הן לדיירים והן לבעלי רכב חשמלי.

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא