גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

מהי בוררות?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

בוררות היא צורה מבוססת חוזה של יישוב סכסוכים מחייב. במילים אחרות, זכותו של צד להפנות סכסוך לבוררות תלויה בקיומו של הסכם ("הסכם הבוררות") בינם לבין הצדדים האחרים לסכסוך לפיו ניתן להעביר את המחלוקת לבוררות.

 

חוזים מסחריים יכללו בדרך כלל הוראות כיצד ייפתרו מחלוקות הקשורות לאותו חוזה. אם הצדדים יבחרו בבוררות, הסכם הבוררות יהיה בדרך כלל חלק מהמסמך המתעד את תנאי העסקה המסחרית. צדדים יכולים גם להתקשר בהסכם בוררות לאחר שנוצר מחלוקת.

 

בהתקשרות בהסכם בוררות, הצדדים מסכימים להפנות את המחלוקת שלהם אל עורך דין ליטיגציה ניטרלי שיכריע בזכויותיהם ובחובותיהם. למרות שלפעמים מתוארת כצורה של יישוב סכסוכים חלופי, בוררות אינה זהה לגישור. מגשר יכול רק להמליץ על תוצאות והצדדים יכולים לבחור אם לקבל או לא לקבל המלצות אלו. לעומת זאת, לבית דין לבוררות יש סמכות לקבל החלטות המחייבות את הצדדים. פרטים בנושא הסכם שותפים כאן

 

אחת הנפלאות של בוררות היא שבדרך כלל קל יותר לאכוף פסק במדינה אחרת מאשר לאכוף פסק דין של בית משפט. עם זאת, משטרי האכיפה משתנים וחשוב לקחת בחשבון את סיכויי האכיפה בהחלטה האם, ואם כן כיצד, לבורר בסכסוך לפני הוצאת זמן וכסף רב מדי. זה במיוחד המקרה אם מזומן בבנק הוא אחד הגורמים החשובים בבוררות.

איך מתחילה בוררות?

מכיוון שבוררות היא מנגנון ליישוב סכסוכים מבוסס חוזה, עשויים להיות שלבים המפורטים בחוזה שיש לבצע לפני שתוכל להתחיל בבוררות. אלה יכולים לכלול קיום פגישות בין בכירים בשני הארגונים כדי לנסות לפתור את המחלוקת או גישור.

 

תובע בדרך כלל יתחיל בבוררות על ידי שליחת מסמך המכונה "בקשה לבוררות" או "הודעה לבוררות" ליריבו.

 

אם הבוררות שלך אמורה להתנהל בהתאם לכללים של מוסד בוררות מסוים, הכללים של אותו מוסד יקבעו בדרך כלל מה צריך להיות בהודעתך לבוררות. בדרך כלל, ההודעה כוללת לפחות תיאור של הנושא שבמחלוקת. כמו כן, אם בהסכם הבוררות נקבע שצד מחלוקת צריך למנות בורר, ההודעה צריכה לכלול את זהות האדם שהתובע מעוניין לבחור.

 

לאחר מכן תהיה לצד השני (או הצדדים) ההזדמנות להגיב בקצרה בתוך פרק זמן מוגדר, ובמידת הצורך גם לבחור בורר. מידע נוסף בנושא בוררות באתר 

 

אולי יעניין אותך גם!

בחינת ההטבות של מזגני Multi Inverter ו-VRF

בתחום בקרת האקלים המודרנית, האבולוציה של טכנולוגיית מיזוג האוויר הייתה לא פחות ממדהימה. בין החידושים הבולטים ניתן למנות את מערכות ה-Multi Inverter

תובנות מומחים: יסודות ניקוי ספות

ניקוי ספות הוא היבט שלעתים קרובות מזלזלים בו בתחזוקה ביתית שיכול להשפיע באופן משמעותי על הניקיון והנוחות הכללית של חלל המגורים שלך.