גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

אבני היסוד של הקמת עסק

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

הקמת עסק

הקמת עסק אינה עניין של מה בכך ויש לשקול היטב נושא זה על כל היבטיו ועל כל השלכותיו לפני שמבצעים צעד כה מהותי. מי שמסתכל על הדברים מהצד כשהוא שכיר, הדברים נראים בעיניו מאד פשוטים. מבצעים עבודה מסוימת, מקבלים תשלום, משלמים משכורות לעובדים ועוד. אך רק מי שמנהל את העסק בפועל מודע לעשרות הנושאים שבהם הוא מטפל ביום יום כמו התנהלות מול הבנקים, ספקים, לקוחות תשלומים לרשויות ועוד המון תחומים. זו הסיבה שמי שמעוניין להפעיל עסק משלו רצוי שילמד בקורס ממשלתי או במכללה את רזי ניהול העסק ורק לאחר שהוא מבין את הדברים לעומקם, הוא יוכל לקדם את התהליך.

אחד השלבים הראשונים של הקמת עסק הוא הקמה של אתר אינטרנט מעוצב, חדשני ורספוננססיבי. לצורך כך כדאי לקבל המלצה על איש מקצוע בתחום בניית אתרים לעסקים שמתמחה בכך. איש זה מבצע סיעור מוחות עם בעל העסק כדי לתהות על קנקנו של העסק, תחומי ההתמקצעות שלו ועוד. בהתאם לכך הוא בונה אתר חדש שיש בו את כל הקטגוריות הרלוונטיות, כדי שהגולשים יוכלו לנוע בקלילות בין האופציות השונות. בכל אחת מהן הגולשים  ילמדו דברים חדשים ויקבלו ערך מוסף שיסייע להם ביום יום. או לחלופין הם יוכלו לאחר מכן גם לבקש קנייה של פריטים שנחוצים להם מתוך המבחר הגדול של המוצרים למכירה שמוצעים בדרך נעימה, על ידי הצגה של תמונה ותיאור של המוצר.

א-ב של הקמת עסק

בסיס ההתנהלות של הקמת עסק הוא סיוע של אנשי מקצוע שיתוו את הדרך הנכונה לעסק. מדובר באיש כספים כמו רואה חשבון אם מדובר בחברה בע"מ או יועץ מס אם מדובר בעוסק פטור או עוסק מורשה. יועץ זה יסביר ללקוח אילו פעולות יש לעשות כמו פתיחת תיקים ברשויות המס, פתיחת חשבון בנק נפרד לעסק, כמו כן הוא יסייע לו בקבלת מימון לעסק כדי שהוא יוכל לפעול באופן שוטף כשיש לו הון חוזר או הון ייעודי עבור הפיתוח העסקי.

סיוע משפטי

בנוסף לכך חשוב לקבל ייעוץ משפטי בנושא הקמת עסק במיוחד אם מדובר בהתאגדות של כמה שותפים ולכן יש לבצע הליך של פתיחת חברה על כל המשתמע מכך, מינוי דירקטורים, חלוקת מניות ועוד. כמו כן רצוי לחתום על הסכמים בין השותפים כדי למנוע מחלוקות בהמשך הדרך. כאשר כל הנושאים מוסכמים ברוח טובה, זה פותר בעיות בשלב מאוחר יותר אם יש חיכוכים בין השותפים.

סיוע עסקי

יועץ עסקי הוא זה שמתווה את הדרך בצמתים שונים לגבי אופן הפעולה הנכון של העסק. לאור הניסיון רב השנים שלו בתחומים עסקיים מגוונים. בנקודות שבהן בעל העסק עלול לבצע טעות משמעותית עקב חוסר הידיעה שלו על הכשלים הצפויים, הוא מציל אותו ממצבים שעלולים ליצור תוצאות עסקיות גרועות.

אולי יעניין אותך גם!