גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

היתר רעלים

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

רעלי היתר הם חומרים שהורגים מזיקים, כמו חרקים, מכרסמים ועשבים שוטים. הם מיושמים בדרך כלל על פני הקרקע או ברצועה סביב בסיס הצמח. הסוגים הנפוצים ביותר של רעל היתר הם ארסן וסטריכנין. למשל ארסן הוא יסוד המצוי באופן טבעי בסביבה. זה יכול לשמש כחומר הדברה מכיוון שהוא רעיל מאוד לבני אדם ובעלי חיים כאשר הוא נבלע. זה נאסר לשימוש בחקלאות מאז 1952 אבל עדיין נשאר חוקי לשימוש בתעשיות אחרות כמו כרייה, מתכות ובנייה במאמר הבא נדבר על היתר רעלים.

היתר רעלים – להדברה של מזיקים

רעל היתר משמש להדברת אוכלוסיות מזיקים. הם מיושמים בדרך כלל על יבולים, בעלי חיים ובעלי חיים אחרים כדי לשלוט באוכלוסיית החרקים והמכרסמים. ניתן להשתמש ברעלים הללו בדרכים שונות: כחומר חיטוי או כפיתיון. סוגי ההדברה הנפוצים ביותר המשמשים כיום הם זרחנים אורגניים וקרבמטים. שני סוגי חומרי הדברה אלו נמצאים בשימוש מאז שנות ה-40 וה-50 בהתאמה, כאשר תחילה פותחו הזרחנים האורגניים. חומרי הדברה אורגנופוספטים פועלים על ידי הפרעה לאנזים הנקרא אצטילכולין אסטראז החיוני לתאי עצב לתפקוד תקין. כאשר אנזים זה מעוכב או מתרוקן, הוא גורם להצטברות של אצטילכולין בסינפסות.

מה עוד חשוב לדעת בנושא?

השימוש ברעלים בהיתרים  הוא נושא שנוי במחלוקת, ממש כמו היתר פליטה. יש טיעונים רבים בעד ונגד השימוש ברעלים בהיתרים. יש אנשים שטוענים כי יש צורך ברעלים בהיתרים כדי לשלוט באוכלוסיית בעלי החיים כגון צבאים, זאבי ערבות, זאבים וכו'. הם טוענים שבעלי חיים אלו יכולים להפיץ מחלות ולגרום נזק רב לסביבתם. עם זאת, אחרים טוענים שבעלי חיים אלו לא יוכלו לשרוד בלחץ של ציידים וטורפים אחרים אם לא יהיה להם מקור מזון זה זמין עבורם. הם גם אומרים שיש דרכים אחרות לשלוט באוכלוסיות בעלי חיים מבלי להשתמש ברעל כמו לכידה או ציד כל עוד מדובר על היתר רעלים, בוודאי תוכלו להשיג מענה הולם בקלות.. 

> מידע נוסף בלינק https://he.sutok.co.il/active-carbon

אולי יעניין אותך גם!