גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

עלויות נלוות בהליך קניית דירה

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

עלויות נלוות

החלום של קניית דירה אינו קל למימוש לאור המחירים המאמירים של הנדל"ן בישראל. אך מי שהצליח ורכש דירה על הנייר, שאמורה להיות מוכנה בעוד כמה חודשים או שנים, חייב לבצע תחשיבים נכונים של העלויות הצפויות לו, כדי להיות ערוך לכך פיננסית. כאשר קונים דירה יש עלויות נלוות אשר מסתכמות בסכומי כסף משמעותיים ביותר ולכן מתחילת הדרך חשוב לעבוד עם מסגרת תקציבית. השיטה הנוחה ביותר היא להכין טבלת אקסל שבה יהיו רשומים כל הסכומים שאותם יצטרכו לשלם בעלי הנכס בשלבי הבנייה השונים. המטרה היא לדעת מראש מהן העלויות הכלליות שיהיה צורך לשלם ומהי נקודת הזמן שבה יהיה צורך לשלם את כל אחד מהסכומים הללו, כדי להיות ערוכים לכך.

כשמדובר בעסקה גדולה הכרוכה בממון רב מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין נדלן מתחילת הדרך וזאת כדי שהוא יעניק ללקוחותיו הכוונה ואת מלוא הנתונים הכלכליים. בהתאם לעלות של הדירה שנרכשה ועל פי מדרגות המס שקבע האוצר, הוא ידווח להם מראש על גובהו של מס הרכישה שיהיה עליהם לשלם. בדירות שערכן הכספי הוא נמוך, לא חלה חובת תשלום זה, אך כאשר מדובר בדירות יקרות המס קיים והסכומים הם די גבוהים. מעבר לכך יש להביא בחשבון את התשלומים עבור ההפרשים של מדד תשומות הבנייה שיוצרים תשלום ממוצע של כמה עשרות אלפי שקלים ואת שכר הטרחה של עורך דין מקרקעין על פי שיעור האחוזים שנקבע בין הצדדים.

עלויות נלוות עבור שינויים בדירה

במקרים רבים לקוחות שרוכשים דירה אינם מרוצים מהתכנון הפנימי, כיוון שהוא לא מתאים לאורח החיים של המשפחה שלהם ולכן הם מעוניינים לבצע שינויים. ככל שהם יתאמו מוקדם את השינויים הנדרשים, כך השיפוץ יהיה מינורי כיוון שעל פי התכנון החדש, החברה הקבלנית לא תקים לדוגמה קיר בין שני חדרים קטנים כדי שיהיה זה חדר גדול, או לא תקים מחיצה בין המטבח לפינת האוכל וזאת כדי ליצור חלל גדול יותר. כל השינויים הללו הן עלויות נלוות שהן גבוהות מאד.

עיצוב הדירה

בשנים האחרונות רוב הלקוחות שרוכשים דירה חדשה וגם דירת יד שנייה נעזרים במעצב פנים שמציע להם רעיונות מקוריים ויצירתיים לעיצוב ביתם בדרך ייחודית. עלויות נלוות עבור ליווי זה הן גבוהות, הן כוללות את שלב התכנון המשותף, דרך הליווי בכל שלבי ההקמה והשיפוץ של הנכס ובסופו של התהליך ייעוץ ורכישה של רהיטים, אקססוריז וכל פרט נוסף אחר כדי ליצור הרמוניה עיצובית.

קנייה של דירת יד שנייה

כאשר קונים דירת יד שנייה יש להוסיף לתחשיב גם עלויות נלוות של מתווך אשר סייע במציאת הנכס, מהנדס אזרחי שמבצע הליך של בדק בית כדי לדעת באופן מעמיק את מצבה הפיזי של הדירה ועלויות שיפוץ שכוללות הוצאת התשתיות הקיימות והתקנת תשתיות אינסטלציה וחשמל חדשות. כל זאת בנוסף לעלויות שיש לשלם לקבלן השיפוצים עבור כל העבודות הנדרשות.

אולי יעניין אותך גם!

בחינת ההטבות של מזגני Multi Inverter ו-VRF

בתחום בקרת האקלים המודרנית, האבולוציה של טכנולוגיית מיזוג האוויר הייתה לא פחות ממדהימה. בין החידושים הבולטים ניתן למנות את מערכות ה-Multi Inverter

תובנות מומחים: יסודות ניקוי ספות

ניקוי ספות הוא היבט שלעתים קרובות מזלזלים בו בתחזוקה ביתית שיכול להשפיע באופן משמעותי על הניקיון והנוחות הכללית של חלל המגורים שלך.