גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

גניבה ממעביד – מה מוגדר כגניבה

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

גניבה היא בעיה נפוצה במקום העבודה. זה יכול ללבוש צורות רבות ויכול לכלול פגיעה ברכוש, גניבת מידע סודי, הפרת מדיניות החברה או נטילת משהו ללא רשות. לרוב יש למעסיקים הגדרה מהי גניבה ממקום העבודה. עם זאת, זה לא תמיד ברור. במקרים מסוימים, ייתכן שמעסיקים לא יוכלו להגדיר מה נחשב גניבה או אפילו לא בטוחים אם משהו מהווה גניבה.

סוגים שונים של גניבה ממעביד

גניבה ממעסיק היא שימוש לא מורשה בכסף, ברכוש או בשירותים לטובת עצמך או משפחתו. גניבה היא נושא מורכב. זה יכול להיות קשה להוכיח שמישהו גנב מהמעסיק שלו ויכול להיות קשה לקבוע מהי גניבה.

אנשים רבים חושבים שגניבה ממעסיק אינה פשע אם העובד אינו מרוויח מכך כלכלית. עם זאת, הגדרה זו אינה תקפה מבחינה משפטית ורוב המדינות רואות בגניבה כל מעשה שבוצע מתוך כוונה לשלול מהבעלים את הרכוש או השירותים שלהם ללא אישור או רשות.

תכירו את הזכויות שלכם

גניבה ממעסיק מוגדרת כנטילת רכוש בכוונה מאדם או מארגון מתוך כוונה לשלול ממנו. גניבה יכולה להתבצע בדרכים רבות ושונות. זה יכול להיעשות על ידי לקיחת כסף, רכוש או שירותים ללא רשות. גניבה נחשבת לפשע ובדרך כלל תגרום להגשת כתב אישום פלילי נגד העבריין.

יש צורך להתייעץ עם עורך דין על מנת להבין בצורה מדויקת מה אתם יכולים לעשות במצב מהסוג הזה ואיך הזכויות שלכם באות לידי ביטוי. כאשר יש עורך דין שיכול לעזור לכם, זה הופך את התהליך כולו לפשוט יותר ויכול להקל עליכם בלא מעט מובנים. כך שיהיה כדאי לכם לקחת זאת לתשומת ליבכם ולהקפיד לעשות מה שאתם רק יכולים מבחינתכם כמובן.

 

אולי יעניין אותך גם!