גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

משכנתא למסורבים בבנק

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

אם בעבר היה קל יותר לקבל משכנתא הרי שכיום בעקבות הרגולציה של בנק ישראל הרבה יותר קשה לעשות זאת. אם יש לכם דירוג אשראי גבוה לא תהיה לכם בעיה אולם בהיעדר דירוג אשראי גבוה ייתכן מאוד ותקבלו סירוב מהבנק. במקרה כזה תצטרכו לחפש אחר משכנתא למסורבים בבנק מגופים חוץ בנקאיים המורשים להעניק הלוואות בפיקוח משרד האוצר ורשות שוק ההון. 

הבנקים היום מסרבים למשכנתאות גם אם יש לכם נכס ביד:

כידוע למי שיש נכס בבעלותו יכול לשעבד עד 50% מערך הנכס לטובת משכנתא לכל מטרה בה יוכל להשתמש כרצונו, בין אם לצורך רכישת נכס נוסף להשקעה, לצורך רכישת רכב, שיפוץ הדירה הקיימת או כל דבר אחר שיחפוץ בכך. במידה ותרצו יותר מ50% מערך הנכס או שהנכס כבר משועבד והתוספת שאתם מבקשים ביחד עם ההלוואה הקיימת גם כן עולה על 50% ייתכן מאוד ותקבלו סירוב. אם יש לכם BDI שלילי או בעיות בהכנסה שלכם לאחרונה ייתכן מאוד ותקבלו סירוב גם כן, ללא קשר לנכס שבבעלותכם. אם בנק אחד מסרב גם בנקים אחרים ככל הנראה יסרבו וכל בקשה שכזו נרשמת כדחיית אשראי ברזומה שלכם בבנק ישראל ובדוחות האשראי.

אז מה עושים?

המרכז להבראה פיננסית משתפים אותנו מניסיונם כי ראשית מומלץ לפעול לטובת סידור והעלאת דירוג האשראי שלכם וההוצאות החודשיות שלכם. כאשר אלה יסתדרו תהיה לכם אפשרות לקבל משכנתא מהבנק עם תנאים טובים יותר ולמחזר את המשכנתא הקיימת עם התנאים הפחות אטרקטיביים. גם הגופים החוץ בנקאיים יודעים כי מדובר במשכנתא זמנית ולשם הם מכוונים. מבחינתם ירצו לקבל את כספי ההלוואה כמה שיותר מהר, לקצר את משך החזר המשכנתא ולאפשר לכם לחזור למסלול הבנקאי שמבחינתכם יהיה משתלם יותר כלכלית.

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא