גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

פתיחת עוסק פטור מס הכנסה

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

לכל מי שהחליט לצאת לעצמאות ולממש את מלוא פוטנציאל העיסוק וההשתכרות שלו, מחכה דרך מעניינת מאוד. ההתמודדות עם אתגר העסק העצמאי יכולה להיות קלה יותר כאשר עושים זאת נכון וחוקית בלבד.

כל מי שמרוויח הכנסות במדינת ישראל מחויב לדווח עליהן לרשויות ממס ולביטוח לאומי ויש לעשות זאת באחת הדרכים שמוכרות לנו. ישנה אפשרות פתיחת עוסק פטור מס הכנסה ומע"מ, וישנה אפשרות של עוסק מורשה או חברה. מי שבוחר בפתיחת תיק עוסק פטור אינו פטור כלל מתשלום מס, אלא אך ורק מתשלום מס ערך מוסף.

שני תנאים חייבים להחיות לכך: צפי ההכנסות שלו הוא פחות מ-100,000 שקלים בקירוב לשנה (משתנה לשנה לשנה). תנאי נוסף הוא שאינו עוסק באחד המקצועות שרשויות המס מחייבות לעסוק בהם אך ורק כעוסק מורשה. מדובר בעיסוקים כמו מקצועות חופשיים, מקצועות טיפוליים ועוד. 

פתיחת עוסק פטור מס הכנסה ומע"מ

הצעד הראשון שיש לעשות הוא פתיחת עוסק פטור מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. ניגשים עם תעודת זהות ותעודת מקצוע כלשהי לרשות מס ערך מוסף ופותחים שם תיק. ההצהרה שלכם על צפי ההכנסות והגדרת המקצוע והעיסוק שלכם יבהירו להם אם תוכלו להירשם כעוסקים פטורים.

תעודת עסוק פטור זמנית תוצא לכם במקום ותוכלו לגשת אתה לרשות מס ההכנסה, שנמצאת בדרך כלל באותו מקום, ולפתוח תיק עוסק פטור גם שם. לאחר מכן, יש לגשת לביטוח הלאומי ולפתוח שם תיק עצמאי ולהצהיר גם שם על גובה ההכנסות הצפויות. שם יקבעו לכם איזה תשלום יגבו מכם בכל חודש ותידרשו להשלים זאת בכל שנה עם הדיווח השנתי, לאחר שישוקללו כל ההכנסות.

פתיחת עוסק פטור מס הכנסה באמצעות רואה חשבון

יש שתי דרכים שאפשר לעשות כעצמאי שמתחיל את דרכו. פתיחת עוסק פטור מס הכנסה לבד על ידי הליכה לרשויות וניהול כל השלבים לבד. או פתיחת תיק עצמאי באמצעות רואה חשבון ויועץ מס שעושה זאת למענכם. 

אתם יכולים ליהנות מכל היתרונות של פתיחת תיק באמצעות רואה חשבון כאשר אתם נעזרים ששירותי עמית מהלל, רואה חשבון שנהנה מידע רב וניסיון שיכול לסייע לכם ליהנות מכל היתרונות של מעמד העצמאי החדש שלכם, בדרך חוקית וקלה יותר.

רואה חשבון עמית מהלל יבצע עבורכם פתיחת עוסק פטור והנהלת חשבונות לעוסק מורשה בצורה הטובה והבטוחה ביותר. ליצירת קשר: 052-6522734
 

 

אולי יעניין אותך גם!

ארבע יתרונות של גט ברבנות

גירושין, בדרך כלל נצפים מבעד לעדשה של מצוקה, יכולים לפעמים להביא יתרונות בלתי צפויים, במיוחד בהקשר הייחודי של הרבנות. למרות שהאתגרים נידונים