גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

מתי עדיף לבחור במצבות מסלעים?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

עם כל הקדמה, יש דברים שלא משתנים. כבר בזמנים קדומים היה נהוג להציב מצבות בבתי העלמין וזהו מנהג שלא השתנה ולא ישתנה. בזמן כלשהו, הפכו מצבות השיש לסוג של סטנדרט. יחד עם זאת, ניתן לראות כיום מגמה אחרת. מגמה שבה אנשים מוצאים לנכון להזמין מצבות מסלעים עבור יקיריהם שהלכו לעולמם. האם זה כדאי, למי זה עדיף? הדגשים הבאים ישפכו אור על הנושא. 

הסיבה הפרקטית – מצבה בולטת יותר 

כאשר בן משפחה או אדם קרוב הולכים לעולמם, הרגש מציף והעיניים עשויות לדמוע ארוכות. יחד עם זאת, בעניינים כמו סידורי ההלוויה או בחירת המצבה, יש מקום לשיקולים פרקטיים מסוימים. אם תרצו להבין מדוע מצבות מסלעים יכולות להיות פרקטיות מאוד, נוכל להסביר זאת מכמה נקודות מבט. ראשית, חלק מהמצבות מסוג זה נמכרות במחיר שווה לכל נפש. שנית, אלה פתרונות זמינים שכל אחד יכול להשיג בלי לטרוח יתר על המידה. שלישית, ואולי חשוב מכל – מדובר על מצבה בולטת. בבית העלמין, לאחר ההלוויה, ביום השנה, באזכרות בעתיד, קל מאוד יהיה למצוא את המצבה, שתבלוט ביחס לכל גושי השיש הסטנדרטיים שמסביב. 

הסיבה הרגשית שכדאי להכיר 

ניתן להציב בבית העלמין מצבה שתייצג, תסמל ותזכיר את המנוח או המנוחה שאינם איתנו עוד. מצבות מסלעים ניתן להציב כשהן מסותתות ומלוטשות או במראה טבעי, ללא עיבוד או עם מעט מאוד ליטוש. ניתן להקנות לסלע תצורות מודרניות, לעצב צורה מלבנית, רבועה, מעוגלת או לשלב עיצוב שמתקשר מבחינה אסוציאטיבית עם המנוח ואף לעצב מצבה עם לב. אם ברור לכם שתרצו אופי מיוחד, שיזכיר לכם במשהו את המנוח או המנוחה כפי שהיו בחייהם, זו הדרך. זו מצבה ייחודית, בעיצוב אישי, מסלע ארץ ישראלי אותנטי או מסלע המיובא מחו"ל.

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא