גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

מה זה אוטומציה בבדיקות תוכנה

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

בדיקת אוטומציה, היא תהליך של בדיקת תוכנות ומוצרים טכנולוגיים אחרים כדי להבטיח שהם עומדים בדרישות מחמירות. בעיקרו של דבר, זה מבחן טוב כדי לבדוק פעמיים שהציוד או התוכנה עושים בדיוק את מה שהם תוכננו לעשות.

מה זה אוטומציה בבדיקות תוכנה

למרות שסוגי בדיקות מסוימים, כגון רגרסיה או בדיקות פונקציונליות יכולים להיעשות באופן ידני, יש יתרונות גדולים יותר לעשות זאת באופן אוטומטי. ניתן להפעיל בדיקות אוטומציה בכל שעה ביום. 

הבדיקה, משמשת ברצפים עם סקריפט כדי לבחון את התוכנה. לאחר מכן הבדיקה מדווחת על הממצאים, וניתן להשוות מידע זה לריצות בדיקה קודמות. מפתחי אוטומציה, כותבים בדרך כלל בשפות התכנות הבאות: C#, JavaScript ו-Ruby.

מה עושה בודק תוכנה?

לאחר קורס אוטומציה ישתלבו הסטודנטים בעסקי תוכנה רבים, יהיה בודקי אוטומציה QA (אבטחת איכות). הם מעצבים וכותבים את תסריטי המבחן בשלבי ההתחלה. בודק האוטומציה QA יעבוד עם מהנדסי בדיקות אוטומציה ומפתחי מוצר כדי לבדוק בפועל את התוכנה והמוצרים.

הם יהוו צוות וישלטו ביוזמות האוטומציה של הבדיקות, וישתמשו בסוגים שונים של מסגרות אוטומציה של בדיקות כדי להקים את המסגרת הטובה ביותר לאוטומציה מוצלחת של התוכנה.

מדוע יש צורך באוטומציה?

לחלק מהצוותים, פשוט אין את הזמן או המשאבים לבדוק תוכנה ידנית. אוטומציה יכולה לעזור בזה. זה יכול להפחית משמעותית את הזמן שלוקח לבדיקת מוצרים מכיוון שהוא פועל במהירות וביעילות. 

זה מחזיר את הזמן לידיים של מפתחים ומנהלי ייצור, שיכולים להסיט את מאמציהם להיבטים אחרים של הפרויקט. זה יכול להגביר מאוד את הפרודוקטיביות כתוצאה מכך.

שימוש בטכנולוגיית אוטומציה, אומר גם שניתן לבצע בדיקות בתדירות גבוהה יותר, ולשפר את הפונקציונליות הכוללת. מחזורי פיתוח תוכנה מחייבים בדיקות חוזרות, לרוב אותו מבחן שוב ושוב.

>קראו גם על סלניום אוטומציה

אולי יעניין אותך גם!