גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

החזר חודשי למשכנתה – המדריך

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

אם אתם חולמים על בית משלכם, אתם ודאי גם יודעים שבית מגיע עם התחייבויות משלו. ההתחייבות העיקרית היא המשכנתא, וזוהיההתחייבות הגדולה ביותר שתתמודדו איתה במשך חייכם.

כיוון שקניית בית כרוכה בהוצאות כספיות אדירות, זוגות צעירים ואנשים בכל הגילים לא יכולים להימנע מפנייה לקבלת משכנתה שתאפשר להם להשלים את הרכישה המשמעותית הזאת. משכנתה היא הלוואה מיוחדת שמקבלים מהבנק, והיא מאופיינת במסלולי החזר מגוונים המותאים ליכולות של הלווים ולהעדפותיהם.

רוצים לקנות בית ומתלבטים בנוגע להחזרי המשכנתה? הינה המדריך שיעשה לכם סדר בכל מה שנוגע להחזרים החודשיים לבנק.

התנאים החלים על הבנקים בעת קביעת לוח הסילוקין

בבואכם לקבל משכנתה בבנק עליכם לדעת שגם על הבנק חלים תנאים, ולוח הסילוקין של המשכנתה חייב לעמוד בתנאים הללו. תנאים אלה קשורים בדרך כלל להחזר המשכנתה. אם אתם תוהים כמה הבנק יכול להרוויח מההחזר החודשי שלכם, דעו שגובה ההחזר מחושב כך שהוא לא יעלה על שליש מהכנסות הבית ובכל מקרה לא יותר מ־40% מההכנסות.

נתון זה כשלעצמו בדרך כלל עושה סדר בראש ומקל על הלווים שחוששים מהחזרים חודשיים בלתי אפשריים.

אז איך מתרגמים את ההחזר החודשי לקווים מעשיים? בדרך כלל האומדן להחזרי המשכנתה הוא מאוד פשוט. משכנתה המתפרסת על פי 25 שנה, תעלה 420 ₪ בעבור כל מאה אלף שקל. או – כדי לסבר את האוזן – 8,400 ₪ בעבור כל שני מיליון שקלים. עם זאת אפשר בהחלט להתאים את מסלול ההחזר לכל לווה לפי מצבו הכלכלי ביום נטילת ההלוואה ובהתאם לצרכים שלו.

במה כרוך תהליך קבלת המשכנתה?

לפני שתפנו לקבלת משכנתה, כדאי שתקבלו מושג על כל מה שכרוך בתהליך מרגע הגשת הבקשה ועד לאישורה ולקבלת הכסף בפועל. ראשית, יש לפעול כדי לקבל אישור עקרוני למשכנתה מהבנק. אישור עקרוני הוא אסמכתה לכך שמבחינת הבנק אתם זכאים לקבל את ההלוואה ובדרך כלל בסכום של 75 אחוזים משווי הבית.

אם כן, כדי לקבל אישור עקרוני מהבנק, עליכם לדעת מה עלותו של הבית המיועד ומן הסתם גם להגיע להסכמות ראשוניות עם המוכר. שנית, עליכם להכין תיק משכנתה ובו כל הדוחות, המסמכים והניירת שמעידים על מצבכם הכלכלי. כדאי שתערכו סקרי שוק מקיפים בנושאי משכנתאות ותכירו את ההטבות האפשרויות ואת מסלולי ההחזר שמוצעים בכל בנק ובנק. אל תוותרו על קבלת ייעוץ למשכנתאות מיועץ מקצועי, מיומן ומנוסה שיחשב לכם החזר משכנתא ויציע לכם מסלולי החזר מיטביים. לבסוף, ודאו שגובהו של ההחזר לא יעלה על שליש מההכנסות שלכם, וזאת כדי תוכלו לעמוד בהחזרים לאורך כל השנים. ולבסוף, הגישו לבנק בקשה מסודרת המכילה את כל המסמכים הרלוונטיים וכוללת מידע על הבית המיועד ועל עלותו, מידע על מצבכם הכלכלי וכל מידע אחר שתידרשו להגיש. המתינו בסבלנות על לאישור הבקשה, ולאחר קבלת האישור תוכלו להניע את תהליך הקנייה ולהגיע להסכמות חוזיות עם המוכר.

אל תתמודדו לבד!

רוצים להגיש בקשה למשכנתה בבנק? מתלבטים איך לעשות את זה נכון? אל תתמודדו עם זה לבד. התייעצו עם יועצי משכנתאות וקבלו את כל המידע הנחוץ לכם. ושיהיה בהצלחה!

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא