גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

עדשות חודשיות או שבועיות – מה עדיף?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

עדשות מגע עשויות להיראות כמו המצאה חדשה למדי בהיסטוריה המודרנית, אך למעשה הרעיון של עדשות מגע הוצג לראשונה על ידי לאונרדו דה וינצ'י כבר במאה ה-15! מאז, במשך 500 השנים האחרונות, חוקרים ומדענים רק שיכללו את עדשות מגע והפכו אותן למשוכללות יותר ויעילות יותר. כאשר עדשות מגע חודשיות ושבועיות יצאו לשוק לראשונה, קרנם של משקפי הראייה נפל בצורה דראסטית. כיום, יותר ויותר אנשים לובשים עדשות מגע באופן שלא מסגיר אותם כלל וכלל.

עדשות לטווח ארוך – ראש שקט

אם אתם תוהים לעצמכם איזה סוג של עדשות מגע יתאימו לכם, חשוב לשקול את כלל האפשרויות העומדות לרשותכם. עדשות מגע רב פעמיות יכולות לנוע מטווח של שבוע או חודש. הן עבות יותר מעדשות חד פעמיות בהם עושים שימוש פעם ביום, מה שהופך אותן לעמידות יותר ופחות נוטות להתייבש.

עדשות מגע דו שבועיות וחודשיות זקוקות לניקוי יומיומי והחלפה שוטפת על מנת לשמור על איכותן. בגלל הדרישה הזו לשמירה על ההיגיינה, המירוק והשטיפה שלהם מדי יום, הם עלולים להיות פחות אטרקטיביים עבור אנשים מסוימים שלא מעוניינים לדאוג ולטרוח על זה.

טיפול נכון בעדשות אומר פחות סיבוכים

אף פעם לא מומלץ להרכיב עדשות מגע למשך הלילה בזמן שינה. אמנם יש עדשות מגע שבועיות או חודשיות שיש להן אישור שימוש במשך הלילה, מה שמהווה יתרון משמעותי לאנשים שלא רוצים להתעסק יותר מדי בנוגע לתחזוקה. אמנם זה לא אומר שאין סיבוכים פוטנציאליים שעלולים להיווצר אם לא מנקים אותם כל יום ומסירים אותן לפני השינה.

אם אין לכם בעיה להוריד מדי סוף שבוע את עדשות המגע ולהחליף אותן באחרות חדשות, יתכן והאופציה של עדשות שבועיות יכולה להיות מתאימה עבורכם. סוף השבוע יכול להוות מעין תזכורת בולטת במיוחד כך שאנשים הבוחרים באופציה של עדשות שבועיות לא ישכחו לבצע את ההחלפה. לעומת זאת, עדשות חודשיות לחודש ימים עלולים להתבלבל בתחילת השימוש בהן ולשכוח שהם שם ולבצע את ההחלפה.

אולי יעניין אותך גם!