גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

הסכם ידועים בציבור – למי זה רלוונטי

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

במסגרת החוק בישראל זוגות שאינם נשואים יכולים לערוך מעין הסכם של חיים משותפים בו הם קובעים את ההסדר הממוני השיתופי שלהם כזוג שחי ביחד. הסכם הינו רחב וכולל היבטים כלכליים החלים בין השניים, כמו גם נושאים הנוגעים לחיים המשותפים שלהם, במהלכם ובסיומם. 

הקשר בין הסכם ידועים בציבור לבין הסכם חיים משותפים

הסכם לחיים משותפים מיועד לכל מי שחי בזוגיות ללא רישום נישואין רשמיים. זה יכול להיות תקף גם לזוגות חד מיניים ולמעשה מסדיר את הקשר הלגיטימי שלהם בעיני המדינה לעניינים משפטיים שונים. בכך המדינה רואה ומכירה בזוגות אלו מבחינת חלוקה שוויונית בחיים המשותפים.

זוג ידועים בציבור החותמים על הסכם לחיים משותפים לא צריכים לחכות לאישור כלשהו על מנת שההסכם ייכנס לתוקף משפטי, כיוון שבעת החתימה הם למעשה מכניסים אותו לתוקפו באופן מיידי.

החשיבות של הסכם ידועים בציבור

הסכם ידועים בציבור אונליין למעשה מהווה הוכחה רשמית על ההכרה מצד הזוג והמדינה על עצם הזוגיות. דבר זה מהווה יתרון גדול לבני זוג שלא יכולים או מעוניינים להירשם בתור זוג נשוי על פי חוקי ההלכה המהווים את הדרך הסטנדרטית להירשם בתור זוג לגיטימי בישראל. ההסכם הזה מהווה את ההוכחה הרשמית לצורך הצגה כלפי רשויות המדינה כגון ביטוח לאומי, מימוש זכויות שונות ועוד. 

הסדר לחיים משותפים למעשה מסדיר את כל הפן הכלכלי בין בני הזוג. זה חיוני כיוון שבקרב זוגות ידועים בציבור לא חל עדיין הייחוס הממוני, מה שיוצר אי בהירות בנוגע לחלוקת הרכוש בעת פרידה. לכן מומלץ מאוד כבר בתחילת הקשר הזוג לחתום על ההסכם הזה. כיוון שכל אחד מבני הזוג מגיע עם רכוש נפרד, צריך להצהיר על כך כבר על ההתחלה.

לקבלת ייעוץ משפטי צרו קשר עוד היום עם עו"ד יונית גזל >>>

אולי יעניין אותך גם!