גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

מהי הפקעות קרקע ומה ניתן לעשות בנידון?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

מתוך שלל תהליכים שקרקעות במדינה יכולות לעבור, הפקעת קרקע היא אולי התהליך המעניין ביותר. יצא לכם לשמוע את המושג הזה אבל אתם לא יודעים במה דברים אמורים? על כך במאמר שלפניכם.

 

מזה זה בדיוק אומר בפועל הפקת קרקע?

כאשר מדברים על הפקת קרקע מדברים על התהליך שעוברת קרקעת מבחינת שינוי הייעוד שלה. מקרקע שמותרת למטרות חקלאות בלבד, הקרקע למעשה הופכת להיות שטח שגם אפשר לבנות עליו. הבניה יכולה להיות למטרות מגורים או למטרות עסקים ומסחר.

 

המורכבות בתהליך של הפקעת קרקעות

רבים במדינת ישראל מתעניינים בנושא של הפקעת קרקע, ואפשר גם להבין מדוע. מבחינה כלכלית, אם פתאום נקבל אישור לבנות על קרקע שעד היום הייתה חקלאית, למעשה נקבל סוג של מכרה זהב. זו הסיבה שבגללה לא מעט אנשים מתעניינים בנושא הזה. מצד שני, זו גם הסיבה שבגללה התהליך הזה כל כך מורכב. מעבר לכך, כמובן שמנהל מקרקעי ישראל מעורב באופן ישיר בנושא, מה שהופך את התהליך לעוד יותר ארוך ומייגע. מי שיצא לו בעבר להתנהל מול מנהל מקרקעי ישראל בנושא כזה או אחר, יודע לומר שזו התנהלות שעלולה להיות מתישה. לכן נשאלת השאלה הטבעית: האם ניתן לזרז בדרך כלשהי הליך של הפקעת קרקע?

 

החשיבות של ייעוץ וסיוע מקצועי

כדאי לדעת שהיום, בכל מה שנוגע לנושא החשוב של הפקעת קרקע, אתם לא חייבים להתמודד עם העניין לבד. יש לא מעט אנשי מקצוע שמציעים שירות ועזרה בתחום הזה, אז למה שלא תפנו אל אחד מהם? הפקעת קרקע זה אומנם לא תהליך פשוט והוא עלול לקחת יותר מידי זמן, אך המומחים בתחום יוכלו לעזור לכם לקצר את התהליך כמה שרק אפשר. לכן רצוי לפנות אליהם, ויפה שעה אחת קודם.

 

למידע נוסף הכנסו לאתר שלנו – https://www.banai.co.il/.

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא