גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

ייבוא מומחים זרים בתיקים מורכבים

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

ייבוא מומחים זרים בנושאים ולצרכים שונים ישנן כמובן השלכות ופעולות שכדאי שנדע קודם לכן. ישנו לא מעט מידע שעלינו להכיר על מנת להימנע מקנסות מיותרים וכן כתבי אישום פליליים. אנחנו משתמשים במומחים זרים בלא מעט מקרים כמו למשל פיתוח פרויקט חדשני או פיתוח חדש ועוד. לפני שאתם מייבאים מומחים זרים שיסייעו לכם להגיע לפתרון או לפיתוח, ישנם כמה כללים שעליכם לדעת על מנת להימנע מטעויות שיכולות לעלות לכם ביוקר.

במאמר הבא ננסה לפרט ולהסביר על התהליכים והסכנות של ייבוא מומחים זרים לטובת המטרות השונות.

ייבוא מומחים זרים – איך עושים את זה נכון?

להעסקת עובדים זרים על ידי מעסיק ישראלי ישנן שתי אופציות מקובלות והן מסתכמות ב'אשרה על שם העובד' ו-'היתר על שם המעסיק'. שתי דרכים אלו יסייעו לנו להבין את התהליך בעניין מבקשי מקלט ופליטים, העסקת תיירים המחזיקים אשרת עבודה, בני זוג של אזרחים ישראליים, כמובן גם היתרים של מומחים זרים תחת הדרישות השונות ועוד.

אם נתרכז רק בייבוא של מומחים זרים לישראל ישנן מספר אפשרויות:

  • בקשת היתר – המיועד למספר רב של מומחים לטובת הקמת פרויקט מסוים, זאת אומרת בקשה של היתר מיוחד לקבוצת עובדים עם ייעוד ספציפי ביותר.
  • זימון מומחה ל-45 ימים – במקרה ומדובר בהיקף מצומצם יותר כאשר הטיפול נחשב מהיר ופשוט באופן יחסי.
  • היתרים לשנה שלמה – זהו היתר אותו צריך להאריך אחת לשנה והוא מתאפשר לתקרה של 5 שנים לכל היותר, אלא אם ישנו אישור מיוחד.

מקרה של ייבוא מומחה באופן דחוף

ישנם מקרים בהם לא יהיה לנו מספיק זמן לכל ההליך ונצטרך למצוא דרכים לזרז את ייבוא המומחה בעזרתו של עורך דין לענייני הגירה . במקרה כזה, ניתן לבצע זימון מומחה לפרק זמן של עד 45 ימים.

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא