גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

הסדר עם נושים – מה חשוב לבדוק לפני שחותמים

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

לפני שניגשים לחתום על הסדר עם נושים יש כמה דברים שצריך להביא בחשבון. לדוגמא, צריך לדעת שלא קיים רק סוג אחד של הסדר עם נושים, אלא שקיימים כמה וכמה סוגים של הסדרים אפשריים. למשל, סוג אחד נועד למצבים שבהם עדיין לא החל תהליך של פשיטת רגל. סוג אחר יתאים למקרים שבהם ניתן צו כינוס והחייב הגיש בקשה מסודרת להגעה להסדר. 

סוגי הסדרים ותנאי הסדרים 

במידה ורוצים לחתום על הסדר עם נושים בשלב יחסית מוקדם, עוד לפני שבכלל ניתן צו לכינוס נכסים, נדרשת עמידה בתנאי חשוב. תנאי ההסדר יאושרו אך ורק אם ניתן יהיה להניח כי לכל הפחות כשליש מהחובות יכללו בהסדר. ישנו סוג אחר של הסדר, כאשר ניתן צו כינוס נכסים תקף, ואז נכלל  סכום הרבה יותר גבוה, בין שליש לארבע חמישיות מסך החובות. 

צרו קשר עם עורך דין לפירוק חברות  >>>

בית המשפט חייב לאשר 

ברגע שרוצים לקדם הסדר עם נושים, יש להביא בחשבון כי ניתן יהיה לבצע זאת אך ורק אם בית המשפט יסמוך את ידיו על העניין (כלומר יאשר). לכן, חשוב שעורך דין המתמחה בהסדרי נושים, פשיטות רגל וכינוסי נכסים יערוך את ההסכים ויסגור את כל הקצוות שבו. בית המשפט יבחן את מכלול הנתונים ורק אז יחליט האם ההסדר תקין ויאושר או שיהיה צורך להגיע להסדר אחר. 

מהי הסכמת נושים 

הדבר הנוסף שצריך לבדוק לפני חתימה על הסדר זה שקיימת הסכמה בקרב הנושים, לקבלת ההסכם. ההסכמה לא חייבת להיות גורפת, אולם היא צריכה לכלול את חלק הארי של הנושים. כאשר  מרבית הנושים מסכימים ובית המשפט סובר כי ההסדר מאוזן ומועיל בצורה מספקת עבור הנושים, ניתן יהיה לחתום עליו ולאשר אותו כדין. 

 

אולי יעניין אותך גם!

ארבע יתרונות של גט ברבנות

גירושין, בדרך כלל נצפים מבעד לעדשה של מצוקה, יכולים לפעמים להביא יתרונות בלתי צפויים, במיוחד בהקשר הייחודי של הרבנות. למרות שהאתגרים נידונים