גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

איך לבחור גיטרה למתחילים

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

הגיטרה הנכונה

החלטתם שאתם רוצים לנגן בגיטרה. אתם כבר יודעים שלימוד נגינה זו מחוייבות שדורשת התמדה ותרגול ואתם בטוחים שתעמדו בזה. אתם בטוחים לגמרי שלצד כל ההתחייבויות האחרות שלכם, תצליחו להתחייב לאימונים יומיומיים ולעיתים אפילו מתסכלים, כמו כיוון הגיטרה, אבל אתם על זה ושועטים קדימה. אוקי. השלב הראשון הוא לבחור את הגיטרה הנכונה והמתאימה ביותר.

במדריך הקצר שלפניכם ננסה לספק את כל המידע החשוב שיעזור לכם בקבלת ההחלטה – איך לבחור גיטרה למתחילים עבור הנגן המתחיל:

סוגי גיטרות

גיטרה קלאסית – בעלת תיבת תהודה, 3 מיתרי מתכת ו – 3 מיתרי ניילון. למידת הפריטה כרוכה באחיזה במיתרים בחוזקה בצוואר הגיטרה ופריטה על הגיטרה באצבעות היד השניה. פריטה על גיטרה זו היא נוחה יחסית מאחר והמיתרי הניילון רכים יותר ומאפשרים למידה זורמת. עם הזמן, כאשר כריות האצבע יסתגלו לפריטה ויפתחו עור קצת יותר קשה יהיה אפשר אפילו להנות מהנגינה בשיעור, דבר שיעודד תרגולים ורכישת מיומנות. הגיטרה המומלצת ביותר לנגן המתחיל.

גיטרה אקוסטית – בעלת תיבת תהודה ובין 4-6 מיתרי מתכת. למידת הפריטה כרוכה בהסתגלות למיתרי המתכת והיא אורכת זמן. הקושי לפרוט ולהרגיש כאב מאט את קצב הלמידה וגם לא נעים.

גיטרה חשמלית ובס – ללא תיבת תהודה, מפיקה צליל באמצעות אותות חשמליים, מיועדת לנגנים מנוסים בגיטרה קלאסית ו/או אקוסטית ולא מומלצת כלל לנגן המתחיל.

מה חשוב לבדוק בעת הקניה

  1. מרחק בין המיתרים לצוואר הגיטרה שהוא גדול מדיי ידרוש מאמץ גדול יותר.
  2. היופי לא קובע את איכות הגיטרה.
  3. גשו אל חנות לגיטרות עם חבר שמנגן, שיוכל לעזור לכם לבדוק את איכות הצליל ואת יכולת הכיוון.
  4. וודאו שהאחיזה נוחה לכם בישיבה ובעמידה ומתאימה למידתכם.

אולי יעניין אותך גם!