קישורים היו, עודם וכנראה גם יהיו בשנים הקרובות חלק מרכזי וחשוב בכל הליך קידום אורגני. אלה מסמלים לבוט של גוגל על המלצות מרחבי הרשת על אתר מסוים וההמלצות האלה מקנות לאתר כוח מסוים. ככל שהאתר המקשר הוא איכותי וסמכותי יותר כך הכוח של הקישור הוא גדול ומשמעותי יותר לאתר שמקשרים אליו. כידוע גוגל מנחה את בעלי האתרים בנוגע ליצירת קישורים באופן יזום והסבירה לא פעם שהיא איננה אוהבת את זה אולם בפועל אף מקדם או בעל אתר לא יחכה שהגולשים יקשרו מרחבי הרשת בעצמם עד שהאתר יקודם בגוגל.
לכן אם המקדם אתרים שלכם או אתם יוצרים קישורים לאתר שלכם חשוב לעשות זאת בצורה חכמה, משתלמת/יעילה ובעיקר להוריד אתכם מהרדאר של גוגל לענייני מניפולציות קישורים למיניהן.
החלפת קישורים הדדית – מה זה אומר והאם זה טוב?
החלפת קישורים הדדית היא בעצם לפנות לבעל אתר אחר ולהציע לו קישור בתמורה לקישור – אתה תקשר אליי ואני אליך. בעבר הייתה שיטה זו פופולרית ביותר שכן בעלי אתרים יצרו שותפויות רבות וקישורים מהאתרים שלהם לאתרים אחרים בתמורה לקישורים חוזרים וכד'. יותר שותפויות = יותר קישורים. הבעיה היא שכיום גוגל מתייחסת לקישורים אלה בהחמרה עם סייג. כלומר כאשר מדובר במינון נמוך של החלפות קישורים מהסוג הזה גוגל תבליג וזה יכול להיות גם טבעי שיהיו כמה שת"פ כאלה בין אתר אחד לאחר. כאשר רוב הקישורים שלהם או אחוז גבוה מהקישורים שלכם הוא מסוג זה בלבד הרי שגוגל עשויה לחשוב שמדובר במניפולציה להשגת קישורים ולהעניק את האתר.
החלפת קישורים לא הדדית
סוג של החלפת קישורים מתוחכמת ומתחכמת יותר. כאן מעורבים 3 או 4 אתרים. כלומר ניצור שת"פ עם בעל אתר אחר ונציע לקשר אליו ושהוא יקשר אלינו מאתר אחר שלו או יקשר אלינו מאתר אחר שלו לאתר אחר שלנו. חשוב במקרה כזה לוודא שהאתרים יושבים על שרתים שונים עם IP שונה כיוון שגם במינון גבוה יותר מסוג זה של קישורים גוגל יכול לגלות את הבעלות על הקישורים מIP של בעל האתר ולבצע את ההקשרים הנדרשים מה שעשוי להוביל בסופו של דבר לענישת האתר.