גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

גמלאים? חשוב שתדעו על החזרי המס שמגיעים לכם

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

לקבוצות אוכלוסייה מסוימות ישנה אפשרות לממש הטבות מס מסוגים שונים. לא כולם מודעים לעובדה הזאת והפעם, נתייחס לכל הנושא החשוב של החזרי מס עבור גמלאים. הטבות מס והחזרים ניתן לממש בעזרת ליווי מקצוע, לקראת הפרישה ובסמוך אליה. הרלוונטיות – הן לאנשים שפרשו פרישה מוקדמת והן עבור אלא שיצאו לגמלאות על פי הגיל הקבוע בחוק. 

פטור מפנסיה והחזרים, כעת ובעתיד 

לפני שנתייחס אל החזרי מס, מעט רקע על מיסוי פנסיה. שימו לב שאפשר להגיש בקשה לפטור ממס עבור כספי הפנסיה המגיעים לכם. בשלב הנוכחי, הפטור על הקצבה בכפוף לתקרה מגיע ל-49 אחוזים ממה שמצוין בתלוש. על פי החלטה שהתקבלה, בשנים הקרובות פטור מפנסיה צפוי לגדול בהדרגה. במידה וכבר יצאתם לגמלאות ואם אתם לא נהנים משיעור הפטור המקסימלי, אפשר להגיש בקשה לקבלת החזרי מס. 

החזרים בגין מיסוי רווחי הון 

פנסיונרים מגיל 60 ואילך יכולים במקרים מסוימים לקבל החזר מס עבור מס רווחי הון על השקעות. מכיוון שרווחי הון יכולים להגיע עד ל-25 אחוז ולעומת זאת לזכאים ישנה אפשרות לשלם על פי מדרגת מס של 10 אחוז (בתור פנסיונרים בעלי הכנסות נמוכות), ניתן לממש החזר מס עבור ההפרש. 

כך לא תפספסו את הרכבת 

מי שמוגדר כגמלאי או כגמלאית, יוכל לקבל החזרים כחוק בתנאי שלא עבר פרק זמן מסוים מרגע תשלום המס. במידה ועבר פרק זמן וחלה התיישנות, אפילו אם לא ניצלתם את מלוא הטבות המס שלכם, לא תוכלו לקבל החזר. הכלל היסודי הוא שאת הבקשה יש להגיש בתוך עד 6 שנים מרגע תשלום המס. לצורך בדיקת המס ששולם והמס שאתם אמורים לשלם ולפני מילוי טפסי ההחזר, מקובל להתייעץ עם מומחה למיסוי בעל רקע כלכלי. ניתן למצוא מידע בנושא החזרי מס לגמלאים באתר הון חוזר.

אולי יעניין אותך גם!